A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff a motorsport.com munkatársának számolt be arról, hogy Bahreinben szombaton egy rendkívül konstruktív és előremutató megbeszélést folytattak a csapatvezetők, a motorgyártók, Ecclestone, valamint az F1 hivatalos versenyfelügyelője, Charlie Whiting részvételével, melynek fő témája a motorokra 2017-től vonatkozó szabályalkotás volt.
Bernie Ecclestone nemrégiben harsány véleményt fogalmazott meg azzal kapcsolatban, hogy a szurkolók és a szponzorok is a halk V6-os erőforrások miatt fordultak el a sportágtól, ami ráadásul a kiscsapatokat és az újonnan becsatlakozni vágyókat is nehéz helyzetbe hozza, mivel ezek a motorok jóval többe kerülnek, mint a korábban használt V8-asok.
Az üzletember ezért 2017-től visszahozná a V8-asokat az F1-be, ám a sorozatban érdekelt szakemberek az első adandó alkalommal csírájában elfojtották az erre vonatkozó terveket. „Elég régóta téma már az ezer lóerős motorok kérdése, én pedig meg is értem, hogy egy látványos formulára van szükségünk, és ez mindannyiunk érdeke. De erről közösen kell döntenünk, minden érintett véleményét meghallgatva” – kezdte nyilatkozatát Toto Wolff.
„Tegnap egy előremutató megbeszélést folytattunk Charlie-val (Whiting) és Bernie-vel, és megegyeztünk azokban az irányvonalakban, amikkel látványosabbá tudjuk tenni 2017-től az F1-et. Az összes motorgyártó számára elég világos, hogy a jelenlegi motorszerkezetet és a hibrid összetevőt meg kell őriznünk. Ez az az irány, amibe fejlesztettünk, és legalábbis ebben a pillanatban a Ferrari, a Renault, a Honda és a Mercedes álláspontja is az, hogy kitartsunk emellett” – árult el egy fontos részletet a megbeszélés eredményéről a Mercedes csapatfőnöke, aki ezután azt is kifejtette, miért nem kell V8-asokra váltaniuk azért, hogy elérjék az Ecclestone által vágyott ezer lóerős határt.
„Úgy gondolom, hogy 2017-re ezekkel a motorokkal mindegyik gyártó a 900 lóerő fölötti tartományban fog járni. Innentől pedig már csak az a kérdés, hogy hogyan akarjuk ezt eladni az embereknek. Tényleg annyit számít az, hogy 950 vagy 1000 lóerős motorokról beszélünk? Ráadásul, elég egyszerű megoldások vannak arra, hogy növeljük a lóerőt, egy ilyen például az üzemanyag-áramlás növelése. Ha óránként mondjuk 10 vagy 20 kg-mal növeljük ezt az értéket, akkor máris túl fogjuk lépni az ezer lóerős határt. De ehhez előbb át kell tervezni alapvető alkatrészeit a motornak, megbízhatóbbá kell őket tenni, ami megint csak rengeteg költség” – mutatott rá az érme másik oldalára a szakember.