DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd
F1

Mercedes: Hamilton semmit nem csinált rosszul

Nem ért egyet Nico Rosberg kritikájával a Mercedes, a csapat megbeszélése után ugyanis világossá vált számukra, hogy Lewis Hamilton nem szándékosan lassította őt le a Kínai Nagydíj második etapjában.

Rosberg amiatt volt kissé dühös Hamiltonra, mert csapattársa lassú tempója miatt veszélyben érezte saját második helyét az első kerékcserék után. Előzni nem tudott, Sebastian Vettel azonban közeledett rá, így attól tartott, hogy a német egy korai bokszkiállással elé ugorhat. Végül aggodalomra nem volt ok, a Mercedes behúzta a kettős győzelmet, de a feszültség ezáltal nem múlt el. A csapat vezetősége és a pilóták a futam utáni értekezleten kiemelt figyelmet szenteltek ennek a félreértésnek, és végül senkit sem találtak bűnösnek.

„Jó megbeszélés volt, mivel pozitív hangulatban telt. Nem volt semmilyen ellenségeskedés” - nyugtatta le a kedélyeket Toto Wolff, rámutatva, hogy a helyzetet egy hirtelen meghozott taktikai döntés váltotta ki.

Dppi_00115003_715



„A versenyzők arra számítottak, hogy a közepes keverékű gumit kapják meg, mivel az előzetes taktikánk lágy-közepes-közepes volt. Tanultunk ugyanis a Malajziában történtekből, és tartottunk attól, hogy a lágyakon bajba kerülhetünk. De az első etapban kiderült, hogy a lágy gumijaink a vártnál sokkal tovább kitartanak, még annál is tovább, mint a Ferrarikon.”

„Emellett a Ferrarik is a lágyakat választották, nekünk pedig követnünk kellett őket. Feltettük a lágyakat, és amikor a versenyzőnk látta ezt, hirtelen nem tudta, hogy mi folyik mögötte, és próbálta kontrollálni a tempót, mivel a vártnál tovább kellett életben tartania ezeket a gumikat. Az ő szempontjából ez teljesem érthető.”

„Nem szándékosan tette, és ezt most letisztáztuk. Nem az volt Lewis célja, hogy visszafogja Nicót, ezzel elérve, hogy a harmadik helyen vagy még hátrébb végezzen. Száz százalékosan biztos.”

Wolff azonban gyorsan hozzátette, hogy Rosberg álláspontja is teljesen érthető, aki így nem csapattársa, hanem a körülmények áldozatává vált.

„Másrészről azonban Nico tényleg bajba került, hiszen beszorult Lewis mögé, nem tudott hozzá közelebb férkőzni, ezért kérte tőlünk, hogy Lewis tartsa a két másodperces távolságot, és így legalább képes lenne megóvni a gumijait. Egyúttal pedig Sebastian fokozta a tempót mögötte. Így hát mindkettőjük érvelése érthető” - zárta le a félreértést Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: