Papírforma-eredményt hozott a Kínai Nagydíj időmérője: Lewis Hamilton első Q3-as gyorskörével meg tudta szerezni a pole-t, Nico Rosberg társa hibája után is csak négy századmásodpercre tudta megközelíteni a címvédő idejét, míg Sebastian Vettel örülhetett, hogy legalább a Williamseket felül tudta múlni – lemaradása így is majdnem egy másodperc volt Hamiltonnal szemben.
„Komolyan mondom, Kína nagyszerű pálya számomra” – kezdte nyilatkozatát a sikeresen alakuló kvalifikáció után az Ausztrál Nagydíj győztese. „Az autó az egész hétvégén fantasztikusan viselkedett, és sokkal jobbnak tűnik, mint amilyen Malajziában volt. Mindenki szép munkát végzett itt, valamint a srácok a gyárban, hiszen sikerült felfrissíteni a csomagunkat a legutóbbi verseny után – hálás vagyok azért a fejlődésért, amit sikerült elérnünk.”
Hamilton hozzátette, hogy túl sok minden történt a Malajziai Nagydíj óta, hogy röviden el tudja mondani. „Nyilvánvaló, hogy az nem a legjobban sikerült hétvégénk volt, ezért komoly programot kellett végrehajtanunk. A mai eredmény komoly előrelépés számunkra, de ennek ellenére is kemény versenyt várok holnap – Nico remek munkát végzett, és a Ferrari is jónak tűnik, különösen a hosszú etapos tempójával. Nincs még lefutva a verseny.”
Nico Rosberg szűkre fogta mondandóját, ami érthető is, hiszen annak ellenére nem tudta felülmúlni csapattársát, hogy az rontott második gyorskörén. „Talán meglehetett volna a pole – négy századdal maradtam csak alul, az pedig ilyen körülmények között semmit sem jelent. Természetesen frusztrált vagyok, hiszen nagyon közel voltam az első rajtkocka megszerzéséhez.”
A sepangi futamon a Mercedes eszén túljáró Sebastian Vettel komoly hátránya ellenére bizakodó a vasárnappal kapcsolatban. „Boldognak kell lennünk ezzel az eredménnyel. Más stratégiát alkalmaztunk a Q3-ban, hiszen csak egy kört teljesítettünk az új szett gumikon. A mellettem ülő srácok gyorsabbnak bizonyultak, mint azt vártuk, de a harmadik hely volt a legtöbb, amit a mai napból kihozhattunk. Már nagyon várom a versenyt – hamar elérjük az egyes kanyart rajt után, így meglehetősen kemény lesz, de a verseny nagyon hosszú. A gumikezelés fontos szempont itt, így megpróbáljuk a legjobbunkat nyújtani, és minél több pontot szerezni.”