Lewis Hamilton délelőtt után a délutáni gyakorláson sem hagyott sok kérdést az első hely sorsa felől. Már a keményebb keverékű gumikon is ő autózta a legjobb időt, majd a lágyakra váltva is az élem maradt, miközben ezekkel már majdnem két másodpercet faragott a délelőtti legjobb köridőn. Ezúttal az edzés elején még a fékei miatt elégedetlenkedő Kimi Raikkönen férkőzött hozzá a legközelebb az Ferrarival, hiszen fél másodpercen belül tudott maradni hozzá.
A harmadik ezúttal Daniel Ricciardo lett, aki utolsóként futotta meg időmérő-szimulációs körét a lágy abroncsokon, nagyjából fél órával a leintés előtt. A két Red Bull meglehetősen sokat várt az első pályára lépéssel, aminek köze lehetett ahhoz, hogy az autóikon már délelőtt is fékproblémák jelentkeztek. Érdekes egybeesés, hogy a csapat éppen a sepangi nehézségek után cserélte le a fékeit a Carbon Industrie termékeiről Brembókra, a váltástól pedig természetesen javulást vártak, de ez egyelőre nem látszik megvalósulni.
Annál is inkább, mert az edzés végén Danyiil Kvjat került bajba a pályán, amikor a bokszutcát elhagyva füstölni kezdtek a hátsó fékei. Az orosz nem is tudott visszatérni a bokszba, a hátsó egyenesben ugyanis kicsúszott és a gumifalnak koccant.
A tabella 4. helye Sebastian Vettelé lett, aki az első percekben mutatott be egy furcsa megpördülést a pálya első, technikás szektorában. Végül nem csak ő, hanem Nico Rosberg is több mint egy másodperces hátrányt szedett össze Hamiltonnal szemben a leggyorsabb körében. A Ferrarik ugyan egy körön lassabbak, a gumikezelésben a hosszú etapok során azonban ismét erősnek tűntek, így a hétvége kimenetele még semmiképp sem lefutott.
Az első félórában egy ijesztő jelenetnek is szemtanúi lehettünk, amikor egy ember jelent meg a célegyenesben, és a pályán keresztülfutva átmászott a bokszutca falán. Hamar egyértelművé vált, hogy nem egy pályabíróról, hanem egy illetéktelen személyről van szó. Akcióját úgy időzítette, hogy legyen ideje átfutni Marcus Ericsson és az őt távolról követő Nico Hülkenberg autói között, de a bokszban már nem jutott messzire, ott a felügyelők feltartóztatták őt.
Az edzésnek volt még egy hasonlóan meleg pillanata, amikor Felipe Massa veszítette el irányítását a Williamse felett a hosszú egyenes végén. A brazil ugyan el tudta kerülni a korlátba való becsapódást, de az első szárnya megsérült, autója pedig a pályán ragadt, így pár percre a piros zászló is előkerült, Massa számára pedig idő előtt befejeződött a nap.
A második szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:37.219 | - | 32 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:37.662 | 0.443 | 35 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:38.311 | 1.092 | 24 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:38.339 | 1.120 | 30 |
5 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:38.399 | 1.180 | 35 |
6 | Daniil Kvyat | Red Bull-Renault | 1:38.737 | 1.518 | 10 |
7 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:38.850 | 1.631 | 27 |
8 | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari | 1:39.032 | 1.813 | 26 |
9 | Romain Grosjean | Lotus-Mercedes | 1:39.142 | 1.923 | 32 |
10 | Jenson Button | McLaren-Honda | 1:39.275 | 2.056 | 29 |
11 | Pastor Maldonado | Lotus-Mercedes | 1:39.444 | 2.225 | 30 |
12 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:39.743 | 2.524 | 27 |
13 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:39.751 | 2.532 | 33 |
14 | Max Verstappen | Toro Rosso-Renault | 1:39.894 | 2.675 | 32 |
15 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 1:39.971 | 2.752 | 28 |
16 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:40.151 | 2.932 | 28 |
17 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:40.423 | 3.204 | 7 |
18 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:40.868 | 3.649 | 24 |
19 | Roberto Merhi | Marussia-Ferrari | 1:42.973 | 5.754 | 27 |
20 | Will Stevens | Marussia-Ferrari | 1:44.564 | 7.345 | 8 |
#
Egyedi külsővel és ajándékokkal is elérhető mostantól a Száguldás és Cirkusz 2014-2015. Az évösszefoglaló-beharangozó könyvet megvásárlóknak Monster Energy csomagot küldünk és egy nyereményjátékban is részt vesznek. További részletek.