A benzin motorba való áramlását a 2014-es év, azaz a turbók visszatérése óta szabályozzák. Az előírás kimondja, hogy az üzemanyag folyása a verseny során egyetlen pillanatban sem lépheti át a 100kg/óra limitet. Hogy mi jár a szabály megszegéséért, azt már a tavalyi szezonnyitón megtudhattuk, amikor emiatt kizárták Daniel Ricciardót a 2. helyről.
Az FIA már korábban értesítette a csapatokat, hogy idén a Kínai Nagydíjtól új mérési módszert vezet be - immár nem csak az átfolyásmérő helyén ellenőrzik az üzemanyag folyását, hanem a rendszer más pontjain is megvizsgálják a nyomást. Spanyol értesülések szerint ennek a szigorításnak azért látták szükségét, mert a szövetség gyanúja szerint egyes istállók trükköznek a berendezéssel, és az átfolyásmérő hatáskörén kívül nagyobb sebességgel mozgatják az üzemanyagot, ami valamilyen módon végül nagyobb teljesítményt eredményez az autóik számára.
A kereszttűzben az értesülések szerint a Mercedes és a Ferrari áll - az a két csapat, amely az első két futamon látottak alapján magasan a többiek fölé emelkedik. A rendszert a csütörtöki átvizsgálás során vetik be először Sanghajban, ezzel kapcsolatban pedig a spanyol El Confidencial megjegyzi: „Ha eddig valaki egy kiskaput használt ki, az meg fogja érezni az új mérési rendszer hatását Kínában.”