DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Bokszmeccsre készül a Renault a Red Bull-lal

Ugyanis a motorgyártót és csapatát is meghívták a pénteki sajtótájékoztatóra, ahol szemtől szembe, a nyilvánosság előtt rendezhetik sérelmeiket. A versenyzők sorait Alonso, Raikkönen és Rosberg erősíti.

Szokás szerint Sepangban is két sajtótájékoztatót tartanak a nagydíj előtt, egyet csütörtökön a versenyzők részére, egyet pedig a pénteki szabadedzések után a csapatok képviselői számára. Előbbi kulcsembere kétségtelenül a visszatérő Fernando Alonso lesz, aki barcelonai tesztbalesete óta még nem állt nyilvánosság előtt – ráadásul a McLaren megszabta a médiának, hogy péntek, szombat és vasárnap során nem kérdezhet az egy hónapja történtek körülményeiről és következményeiről, csakis a versenyhétvégéről és bajnokságról.

A versenyzői sajtótájékoztató résztvevői:

  • Fernando Alonso (McLaren)
  • Danyiil Kvjat (Red Bull)
  • Felipe Nasr (Sauber)
  • Kimi Raikkönen (Ferrari)
  • Nico Rosberg (Mercedes)
  • Carlos Sainz (Toro Rosso)

A csapatvezetők sajtótájékoztatójának résztvevői:

  • Cyril Abiteboul (Renault)
  • Matthew Carter (Lotus)
  • Robert Fernley (Force India)
  • Paul Hembery (Pirelli)
  • Christian Horner (Red Bull)
  • Franz Tost (Toro Rosso)



Utóbbi listában is találunk igazi ínyencséget, nevesen a Red Bull és Renault fejeseit – a csapat hevesen szidta motorpartnerét a sikertelen Ausztrál Nagydíj után, és a franciák válaszára sem kellett sokat várni.

„Határozottan nem volt könnyű hétvége számunkra, nem sikerült megfelelni elvárásainknak, sem kliensünkének. A rendelkezésünkre álló számok megmutatták, hogy a Red Bull és Mercedes közötti különbséget egyenlő mértékben okozták a vezethetőség problémái, motorteljesítmény és karosszéria teljesítménye” – mutatott rá Abiteboul, a Renault Sport ügyvezető igazgatója, hogy nem kizárólag náluk keresendő a hiba. De volt ennél kirívóbb nyilatkozata is, amelyben hazugnak nevezte a Red Bullt és Adrian Newey-t.

Az energiaitalos istálló eközben már a Renault saját tesztjeiben sem bízik: májustól fogva az osztrák AVL cég fékpadján próbálják ki az erőforrásokat, az Auto Motor und Sport értesülései szerint pedig a Mercedeshez és Hondához hasonlóan egy virtuális tesztpályát is akarnak építeni, ahol a motor, sebességváltó és karosszéria együtt vethető be.

A sajtótájékoztató lehetővé teszi számukra, hogy ne csak üzengessenek egymásnak, hanem szemtől szembe beszéljék meg nézeteltérésüket – és vélhetően a média megjelent képviselői sem fogják elfojtani vitaindító kérdéseiket. Mindenesetre sokat elmond a kép, amelyet Abiteboul töltött fel Twitterére, „Csomagolás Malajziára. Második verseny (menet?)” felirattal:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: