A 2014-től érvénybelépett motorszabály kimondja, hogy a gyártók évről évre egyre kevesebbet fejleszthetnek hajtásláncaikon, amelyeket így 2020-ra teljesen befagyasztanának. Persze odáig még rengeteg idő hátra van, és jelenleg könnyen elképzelhető, hogy addigra már másmilyen motorformula lép érvénybe, ám most egyelőre még az eredeti tervek szerint folyik a fejlesztés, és erre az évre a négy gyártó 32 zsetonnak megfelelő mértékben nyúlhat hozzá erőforrásaihoz.
Persze annyi változás máris történt a tél folyamán, hogy a Ferrari és a Renault nyomására egy kiskaput kihasználva idén nem kellett február 28-án véglegesíteni az idei motorokat, hanem azok fejlesztése - az eredetileg kiszabott mértékben - az egész szezon során folyhat, így a gyártóknak több idejük marad egy-egy új megoldás kikísérletezésére.
Az FIA most közzétette, hogy a Ferrari, a Mercedes és a Renault számára rendelkezésre álló zsetonból ki mennyit használt fel az előző hónap végéig. Ez különösen azért fontos, mivel a Honda új érkezőként kiharcolta magának, hogy rájuk is vonatkozzon az évközi fejlesztés lehetősége - az FIA pedig azt a kompromisszumos megoldást találta ki a japánok számára, hogy a másik három gyártó által február 28-ig felhasználatlanul hagyott zsetonok átlagának megfelelő mértékben nyúlhatnak hozzá friss hajtásláncukhoz.
Mint a most közzétett adatokból kiderült, az előszezon során a Mercedes módosított legtöbbet erőforrásán annak tavalyi állapotához képest - bár csak kicsivel használtak el több zsetont a Ferrarinál és a Renault-nál, a két rivális számára mégis hízelgő, hogy valamelyest több terük maradt a javulásra 2015-ben, mint a továbbra is fölényben lévő németeknek. A rendelkezésre álló 32 zsetonból ugyanis eddig a Mercedes 25-öt, a Ferrari 22-t, a Renault pedig 20-at használt fel.
Ebből az is rögtön kiszámítható, hogy a Hondának mennyi zseton jut: mivel a fent említett három gyártónál sorrendben 7, 10 és 12 egység maradt felhasználatlanul, így a három szám átlagát lefelé kerekítve megkapjuk, hogy a Honda 9 zsetonnak megfelelő mértékben fejleszthet az év során - azaz többet, mint a Mercedes, de kevesebbet, mint a Ferrari és a Renault.