Christian Horner javaslatáról tegnap számoltunk be: a Red Bull vezetője költségsapka és egyéb korlátozások helyett úgy szorítaná vissza a költekezést, hogy betiltaná az aerodinamikai fejlesztések alappillérének számító szélcsatornákat. A Mercedes és Williams is reagált Horner nyilatkozatára – és egyikük sem megértően.
„A Red Bull volt az, aki vissza akarta hozni a V8-as szívómotorokat is?” – válaszolt ironikus kérdéssel Toto Wolff, a Mercedes főnöke az Auto Motor und Sport megkeresésére. „Vagy talán ismét átnézték a teszt adatait Barcelonából, és kitalálták, hogy le kell rombolni a szélcsatornákat. Ez a Formula-1, nem a GP2 vagy egy egyautós széria, mint az Indycar. A világbajnokság a versenyzőknek szól, de a mérnököknek is, ezért ha kizárnánk valamit, ami hosszú időn keresztül a Formula-1 DNS-ének része volt, nem segítene a sporton.”
Tárgyilagosabban reflektált Claire Williams, a családja nevét viselő istálló csapatfőnök-helyettese. „Olyan csapatként, akik rengeteget invesztáltak a szélcsatornákba – nem egy, hanem kettő van nekünk –, nem támogatnánk a tilalmukat. „Vannak dolgok, amelyekhez hozzá lehet nyúlni a költségszabályozás szempontjából, mielőtt ezt az utat választjuk.”
„Természetesen hosszú távon nagy spórolást eredményezne, de rövid távon emelné a költségeket, mert ellensúlyozni kellene az aerót, a szélcsatorna használatát más technológiákkal. A CAD-be és CFD-be sokkal többet kellene invesztálni, muszáj lenne elküldeni sok embert, amit nem akarunk, és amúgy ez is sokba kerül” – érvelt Williams, aki még hozzátette, támogatják a költekezés szabályozásáról szóló párbeszédet, de legalább ennyire fontos, hogy élvezetesebbé és népszerűbbé tegyék a sportot a nézők szemében.