DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Panaszkodik az F1 az idei teszthelyszínekre

A hűvös és szeles téli spanyol időjárás nem kedvez az adatgyűjtésnek, egy csapatfőnök inkább Bahreinben tesztelne, más a sivatagi pálya hátulütőire hívja fel a figyelmet.

Míg tavaly egy téli tesztet Jerezben, kettőt Bahreinben tartottak, idén mindhárom gyakorlás helyszíne Spanyolország, akárcsak a vasárnap véget érőt, az utolsó gyakorlást is Barcelonában tartják. A februári hidegre több versenyző, köztük Lewis Hamilton is panaszkodott, az utolsó napot pedig erős szél jellemezte, amely Carlos Sainz Jr. és egyes vélemények szerint Fernando Alonso balesetéhez is vezetett. Az Autosport lap szerint a kritikusok sorába a Toro Rosso csapatfőnöke is beállt, aki inkább utazott volna ismét a Közel-Keletre.

„Azt kell mondanom, igazán nehéz megbecsülni a saját teljesítményünk, vagy más csapatokét, mivel a pálya és levegő hőmérséklete túlságosan alacsony. A versenyeken sokkal magasabbakra számítunk, a gumikezelés egészen másmilyen lesz” – mutatott rá az osztrák szakember a körülmények fontosságára. „Személy szerint nem szeretem az itt, Európában tartott februári teszteket. Nem kapsz visszajelzést az olyan műszaki kérdésekben, amelyekre szükség lenne, hogy jól felkészülj a szezonra. A tavalyi teszt Bahreinben sokkal hasznosabb volt.”



A Williams tesztmérnöke, Rod Nelson egyetért azzal, hogy nehézségeket hordoz télen Spanyolországban tesztelni, ám nem érzi értéktelennek az itt gyűjtött információt. „Amikor felhőtlen az éjszaka, a reggel pedig hideg, olyan problémákkal találkozol, amelyekkel általában nem szoktál egy pályán, leszámítva talán Spát és Silverstone-t bizonyos esetekben.”

„Ezért talán az aerodinamikai teszteket kell reggel végezni, amikor hideg van” – avatott be abba, hogyan alkalmazkodhatnak a csapatok az időjáráshoz. „Amint felmelegszik, lehet folytatni a karosszéria munkálataival. Amúgy is elvégeznénk az aerodinamikai tesztelést, a diffúzor folyadékelemzését és vibrációk naplózását.”

A Williams-mérnök azt sem hiszi, hogy Bahrein lenne a helyes alternatíva. „Nagyon eredményes tesztsorozatunk volt ott tavaly, annyi biztos. A gumik sokkal inkább a tervezett működési tartományukban vannak Bahreinben. De vannak hátulütők is. Sok a szél, az Öböl közepén van, a pálya pedig homokos lesz. A levegő nagyon száraz, ami árthat a motoroknak. Mint a jin-jang. Sokkal nehezebb reagálni a problémákra, ha Bahreinben vagy, hét és fél óra repülőútra, mint amikor másfélre. Sokkal drágább Bahreinben tesztelni, nagyságrenddel. Vannak érvek mellette és ellene is” – sorolta Nelson.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: