Addig teljesen világos, hogy mennyit fejleszthetnek, az erőforrás mekkora részét módosíthatják, a szabályok ezzel kapcsolatban egyértelműek. A probléma ott kezdődik, hogy ezt követően be is kell a fejlesztéseket illeszteni a rendszerbe, ám ezt természetesen csak új elemként tehetik meg – azaz csak akkor érdemes, ha az előző már kellően sok kilométert megtett, hiszen egy elemből legfeljebb négy használható fel a szezon során büntetés nélkül.
A tavalyi szezon ebből a szempontból teljesen más volt, hiszen még az utolsó versenyen is felbukkanhattak olyan erőforráselemek, melyeket az idénynyitón is használtak. A fejlesztések tiltása miatt elviekben ezek az elemek teljesen megegyeztek egymással – most viszont a teljesítmény csökkenését kockáztathatnák azzal, ha visszamennek a korábbi változatokhoz. Szabadedzéseken persze használhatnak elavult technikát, de szombat-vasárnap nem érdekes...
A Mercedes motorfejlesztési részlegének vezére, Andy Cowell a motorsport.com-nak beszélt röviden erről a nehézségről: „Ha az egész év során használod a zsetonokat, akkor egy új elem behozása azt jelenti, hogy nem akarod többé a régebbit alkalmazni. Ez bonyolítja a dolgokat, ezt is át kell gondolni, hogyha elhozakodunk egy új ötlettel, és dönteni akarunk arról, hogy mit szeretnénk tenni.”
A McLaren csapatvezetője, Eric Boullier szintén kiemelte a helyzet bonyolultságát: „Már tavaly is volt egy kis fejfájásunk emiatt, idén pedig sokkalta komplikáltabb lesz. Tény, hogy mindössze négy motorral, fejlesztett csomaggal nagyon óvatosnak kell lennünk, hogy hány kört teszünk meg – különösképp péntekenként.”