Bár sokan már-már közhelyszerűen ismételgetik, hogy Ázsia kedvéért Ecclestone valósággal feláldozza a tradicionális európai versenyeket, valójában azért a keleti kontinensen sem fenékig tejfel az élet a promóterek számára. Emlékezzünk vissza: gyors egymásutánban India és Korea is kiesett a versenynaptárból, és Malajziában az „ázsiai újhullám” legrégebbi helyszínén is sok probléma van.
A sepangi pálya alapvetően népszerűnek mondható, ráadásul 17 év arra is elég volt, hogy a Malajziai Nagydíj már-már a tradicionális futamok közé lépjen előre, ám helye így sem mondható biztosnak, mindenekelőtt az alacsony nézettség, és az ehhez kapcsolódó anyagi nehézségek miatt. Utóbbiak vezettek oda, hogy Malajziának jelenleg sincs érvényes szerződése az idei futamon túlra.
A sepangi pálya igazgatója, Razlan Razali januárban Londonba utazott, hogy a lejáró szerződésről egyeztessen az F1 első emberével, Bernie Ecclestone-nal. Akkor így nyilatkozott a maláj üzletember: „Nagyon bízom benne, hogy az idei futam nem az utolsó lesz.” Azóta három hét telt el, de semmi hír nem érkezett a verseny sorsának rendeződéséről...
A pálya másik vezetője, az egykori miniszterelnök fia, Mokhzani Mahathir szerdán a helyi sajtónak beszélt arról, hogy még mindig tárgyalásban áll Ecclestone-nal. „Ezek az egyezetések aköré összpontosulnak, hogy elfogadható áron rendezhessük meg ezt a nagy presztízsű futamot a következő három esztendőben. A jelenlegi gazdasági bizonytalanságot is számításba vettük. Jelenleg még nem hoztunk döntést.”
Az interjút közlő Bernama hírügynökség úgy tudja, hogy a tárgyalások legkésőbb a március 29-i futami lezárulnak majd, és nyilvánosságra hozzák, milyen döntés született a futam jövőjével kapcsolatban. A verseny sorsának bizonytalanságát az is növeli, hogy amennyiben ragaszkodnak a versenynaptár maximális húszas létszámához, akkor a jövőre érkező bakui futam helyett ismét meg kell válni egy helyszíntől.