Noha a Formula-1 folyamatosan válságban van, csapatok tűnnek el az anyagi problémák sűrűjében, rajongók pártolnak el a száguldó cirkusztól, a sportág irányítói azzal szeretnék megfordítani a tendenciát, hogy 2017-től ismét radikális változtatásokat vezetnének be a motorok kialakításával kapcsolatban.
A versenyzők és több csapatvezető is egyöntetűen amellett érvel, hogy az 1000 lóerős erőforrások látványosabbá teszik a száguldást, ám Pat Symonds nem osztja kollégái véleményét. „Az ilyen autók kialakítása nem lehetetlen, és nem is annyira nehéz. Mindazonáltal nem álmodok róluk. Ebben a pillanatban az a legfontosabb, hogy megfelelő gazdasági modellt alakítsunk ki, és ne veszítsünk több csapatot azért, mert drága a részvétel.”
Symonds hozzátette, hogy a nagyobb teljesítmény nem járna jobb versenyekkel. „Az 1000 lóerős autók valóban jó mókának tűnnek – de tényleg ez a legfontosabb? Nem vagyok benne biztos. A motorok 2014-es megváltoztatása a megfelelő lépés volt, és talán még nem is hoztunk ki belőle mindent. Az 1000 lóerős autók nem jelentenének azonnali megoldást.”
„A Toyota Le Mans-i autója is lead 1000 lóerőt, mégsem látványosabb, mint egy F1-es autó. Tavaly elég jó versenyeket láttunk, így erre kell koncentrálni, nem pedig az ábrándozásra” – tette hozzá az 51 éves szakember.