A Formula-1 vezetői ma Párizsban egyeztetnek a sportág jövőjét érintő legfontosabb kérdésekről, mindenekelőtt a technikai szabályzat nagyfokú átalakításáról. Az elmúlt hetekben számos elképzelés született arról, hogyan lehetne jobbá, látványosabbá, nézők és gyártók számára egyaránt vonzóbbá tenni a sportágat.
Egyre többször merül fel a különböző híradásokban és interjúkban egy bűvös számérték: az 1000 lóerő. Ezt a célt fogalmazták meg sokan, köztük Bernie Ecclestone a közeljövőre, ráadásul úgy, hogy a teljesítmény növekedéséhez a költségek csökkentése társuljon. Erről tanácskozik ma az FIA-t, Ecclestone-t és a hat nagycsapatot tömörítő stratégiai csoport Párizsban.
Az Autosport beszámolója szerint nem zárható ki, hogy bizonyos technikai változtatásokat már a következő évtől bevezetnének: az autók szélesebbek, a leszorítóerő nagyobb, a gumik teljesítménye jobb lehet ezeknek köszönhetően. A motorformula lecserélése viszont alighanem csak 2017-től reális: a cél, ahogy arról mi is többször beszámoltunk, hármas: erősebb, hangosabb, olcsóbb.
Sokan úgy vélték, hogy a motorszabály átírása a Hondának ellenére lenne, hiszen ők ez esetben csak két évre fejlesztettek ki egy teljesen új erőforrást. Ennek ellenére, Ron Dennis, a McLaren nagyvezére Jerezben úgy nyilatkozott, hogy nincs ellenére a változás, de csak abban az esetben, ha azt időben vezetik be, és teljesen átalakítják a sportágat:
„Ha megváltoztatjuk az F1-et, akkor gyökeres változásokra van szükség. Épp ezért 2017-re kell ezt bevezetnünk, mivel ebben az esetben megfizethető lesz. Ha viszont már 2016-ban megpróbálunk nagy változásokat elérni, annak hatalmas költségei lesznek” – mondta Denns, aki ezzel az F1 másik égető kérdését, a költségek csökkentését is érintette, melyről szintén szó esik majd a mai találkozón.
Amennyiben a 2016-os szabályváltozásokról március 1-ig sikerült megegyezni, akkor azokat csak egyszerű többséggel is el lehet fogadni, azaz vagy az FIA és Ecclestone egyetértésére lesz szükség, vagy a kettő közül az egyik félre, plusz a hat csapatból négyre. Ezt követően a módosításokat az F1 Bizottságnak is jóvá kell hagynia, amire február 18-án kerülhet sor.
A Stratégiai Csoport ülésén emellett várhatóan két másik, aktuálisabb téma is szóba kerül: a Német Nagydíj jövője mellett az a kérdés, hogy a csődeljárásból meglepetésszerűen visszatérő Marussia/Manor valóban használhatja-e idén a 2014-es autóját annak érdekében, hogy ezzel biztosítsák a húszas létszámot a melbourne-i rajtrácson.