DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Red Bull - Négyből négy problémás nap

Vasárnap az akkumulátor, hétfőn a letört szárny, kedden a motor, ma pedig az ERS okozott fejfájást a csapatnak és a vártnál több pihenőidőt az RB11-es modellnek a garázsban. A Red Bull mégis azt kapta, amit várt.

PA1636865.0036



Miközben a jerezi teszt a tavalyi motorszállítójuk mellett kitartó csapatok többsége számára komolyabb drámák és nehézségek nélkül zajlott le, a Red Bullnál nem volt olyan nap, hogy ne kellett volna kényszerpihenőt - illetve pluszmunkát - beiktatniuk a programba. A négy hátráltató tényező között csak egy, Danyiil Kvjat hétfői szárnytörése volt vezetői hiba eredménye, a többi alkalommal a Renault hajtásláncának különféle elemei rakoncátlankodtak.

Mint a statisztikákból kiderül, a Red Bull csak a McLarennél tudott több kört megtenni Jerezben, 166 körük pedig harmada sincs annak az 516-nak, amit a Mercedes termelt. Szerdán Kvjat 64 körrel és az etalonnál három másodperccel lassabb idővel zárt.

„Délelőtt akadt egy problémánk, de felülkerekedtünk rajta és délután már tiszta menetünk volt” - értékelte a napot az orosz, amibe ezúttal az ERS meghibásodása szólt bele. „Igazán boldog vagyok, hogy sok kört tudtam futni ma. Mindent összevetve egy termékeny napot zártunk, sok pozitívummal. Azt hiszem, már tudjuk, hogy hol állunk, és hogy hol szeretnénk tartani a következő, barcelonai tesztre. Nagy előrelépést tettünk ezen a héten, remélhetőleg ennél már csak jobbak leszünk.”

A Red Bull vezető versenymérnöke, Guillaume Rocquelin a kevés megtett kilométer ellenére sem érzi, hogy lemaradásba került volna a csapat. „Noha néhányszor bele kellett nyúlnunk az autóba, körülbelül ott állunk, ahol akartunk is. Persze veszítettünk valamennyit a pályán tölthető időből a négy nap során, ami mindig frusztráló, hiszen ilyenkor elkerülhetetlenül ki kell húznunk pár dolgot a teendőink közül. A főbb elemeket azonban teljesítettük, így azt mondanám, hogy egészséges állapotban hagyjuk el Jerezt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: