DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Jerez számokban: A Mercedes már hét versenytávot megtett

Nico Rosberg toronymagasan az első 2015-ös teszt legaktívabb pilótája volt, hiszen még csapattársánál is kereken száz körrel többet futott. A köridők tekintetében azonban egyelőre a Ferrari motor uralja a táblázatokat.

ros_1



Jerezben nyolc csapat és 16 pilóta részvételével zajlott a négynapos teszt - vasárnap ugyan még a Lotus nélkül, de a következő három napra már az enstone-iak is megérkeztek. Érdekesség, hogy tesztpilótákat most még senki nem ültetett autóba, kizárólag azok vezettek, akik a szezon során is autóban lesznek majd.

A négy nap legjobb időeredményeit összesítve egyértelműen kirajzolódik a Ferrari erőforrások fölénye. Csak a gyári csapat két versenyzője, Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel futottak 1:21 alatti időt, de partnerük, a Sauber pilótái is a lista 3. és 5. helyére kerültek egyéni leggyorsabb körükkel. A tesztek ilyen korai fázisában persze ebbe még hiba lenne túl sokat belelátni, de kétségtelen, hogy a Ferrari erőforrásokkal szerelt autók valamit másképp csináltak, mint a többiek.

Egyébként elég jól elkülönülnek az egyes csapatok a táblázatban, ami az erőviszonyok kirajzolódása helyett most inkább azt jelentheti, hogy minden istálló egy bizonyos programhoz tartotta magát mindkét pilótájával. Egyedül a McLaren-Honda pilótái nem futottak igazi gyorskört, Jenson Button és Fernando Alonso főként a kezdeti problémák kiküszöbölésével foglalkoztak az új technikai partnerség kezdetén.

# Versenyző Csapat Idő Nap
1 Kimi Raikkonen Ferrari 1:20.841 4.
2 Sebastian Vettel Ferrari 1:20.984 2.
3 Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:21.545 3.
4 Nico Rosberg Mercedes 1:21.982 3.
5 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:22.019 4.
6 Lewis Hamilton Mercedes 1:22.172 4.
7 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:22.276 3.
8 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:22.319 2.
9 Max Verstappen Toro Rosso-Renault 1:22.553 4.
10 Pastor Maldonado Lotus-Mercedes 1:22.713 3.
11 Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:23.187 3.
12 Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:23.338 1.
13 Romain Grosjean Lotus-Mercedes 1:23.802 4.
14 Danyiil Kvjat Red Bull-Renault 1:23.975 4.
15 Jenson Button McLaren-Honda 1:27.660 4.
16 Fernando Alonso McLaren-Honda 1:35.553 3.

 ericss

Ami a megtett távot illeti, a már tavaly is a leghatékonyabb motornak bizonyuló Mercedes egyértelműen kimagasodik a többiek közül. Mindez elsősorban a gyári csapat érdeme, hiszen mind a négy napon Lewis Hamilton vagy Nico Rosberg teljesítette a legtöbb kört - a német pedig még csapaton belül is rendkívül szorgos volt, hiszen még Hamiltonnál is 100 körrel többet tett meg két napja során. A Rosberg neve mellett szereplő 1364 kilométer pedig négy és fél versenytávnak felel meg - a tavalyi első teszten aligha álmodhatott ilyenről bárki is.

A Ferrari motorok ebben a tekintetben is jól szerepeltek, három pilóta közvetlenül Hamilton mögött végzett, míg Vettelt talán az hátráltathatta, hogy az első két napon lépet pályára, amikor még óhatatlanul is több problémával szembesült.

# Versenyző Kör Km
1 Nico Rosberg 308 1364
2 Lewis Hamilton 208 921
3 Kimi Raikkonen 200 886
4 Felipe Nasr 197 872
5 Marcus Ericsson 185 819
6 Carlos Sainz 183 810
7 Max Verstappen 170 753
8 Sebastian Vettel 149 660
9 Felipe Massa 144 638
10 Pastor Maldonado 137 607
11 Valtteri Bottas 134 593
12 Daniel Ricciardo 84 372
13 Danyiil Kvjat 82 363
14 Romain Grosjean 53 235
15 Jenson Button 41 182
16 Fernando Alonso 38 168

 

Mindez a csapatokra vonatkozóan azt jelenti, hogy a Mercedes a két autóval összesen már hét és fél versenytávnál jár. Őket azonban két középcsapat, és két eltérő motorgyártó követi a Sauber-Ferrari és a Toro Rosso-Renault képében. A Mercedes másik két partnere, a Williams és a Lotus azonban már nem tettek meg kimagaslóan nagy távot. A Red Bull nem lehet túlságosan elégedett ezzel a hetével, hiszen különféle problémák hátráltatták őket mind a négy nap során - Danyiil Kvjat hétfői szárnytörése pedig csekélységnek számított a Renault motorral kapcsolatos gondok mellett. A lista végén nem meglepő módon a McLaren-Honda végzett, akik a négy nap során 79 körre voltak képesek - ez nagy különbség a többiekhez képest, de ha visszaemlékezünk, tavaly az új motorokkal több csapat számára is hasonlóan indult a szezon.

# Csapat Kör Km
1 Mercedes 516 2285
2 Sauber-Ferrari 382 1691
3 Toro Rosso-Renault 353 1563
4 Ferrari 349 1545
5 Williams-Mercedes 278 1231
6 Lotus-Mercedes 190 841
7 Red Bull-Renault 166 735
8 McLaren-Honda 79 350

 

Itt pedig a négy motorgyártó által megtett táv a jerezi teszt során. Itt persze meg kell jegyezni, hogy a Mercedes három (illetve vasárnap még kettő), a Ferrari és a Renault kettő, a Honda pedig egy csapattal dolgozott. A Mercedes negyedik partnere, a Force India kihagyta a tesztet, de várhatóan két hét múlva Barcelonában már csatlakozik a mezőnyhöz - igaz, még akkor is a tavalyi autóval.

# Motor Kör Km
1 Mercedes 984 4357
2 Ferrari 731 3237
3 Renault 519 2298
4 Honda 79 350

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: