DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő
F1

Raikkönen zárta a legjobb idővel a tesztet

Csapattársa, Sebastian Vettel hétfői idejét is felülmúlva végzett az eredménylista élén Kimi Raikkönen a jerezi négynapos gyakorlás zárónapján, de a legaktívabb ismét a Mercedes volt.

Raikkönen gondoskodott róla, hogy mind a négy jerezi tesztnapon Ferrari motorral szerelt autó végezzen a tabella élén. Sőt, mi több, az olasz márka ennél nem is szerepelhetett volna jobban, hiszen egyetlen partnercsapatuk, a Sauber segítségével minden nap kisajátították az első két helyet a motorjaik.

A Ferrari finnje a délután folyamán futotta meg 1:20,841-es körét, amivel az összesített jerezi rangsor élére is állt, hiszen több mint egy tizeddel felülmúlta azt az 1:20,984-es időt, amit Sebastian Vettel hétfőn állított fel. Raikkönen egy problémamentes nap során ezúttal a száz kört is túllépte, ám 106-os értékével is csak a harmadik legszorgosabb tudott lenni.

864



Ebben a tekintetben az időeredmények között 2. és 3. helyezett pilóta is felülmúlta őt. Marcus Ericsson egy újabb remek napot jegyez a Sauber számára, hiszen második leggyorsabbként 112 kört tett meg, de a legaktívabb most is a Mercedes lett, igaz, Lewis Hamilton hétfőhöz hasonlóan most is csak hajszál híján végzett az élen a körszámlálásban. A brit legjobb köre 1,3 másodperccel maradt el az etalontól.

A Toro Rossónál is minden rendben ment, Max Verstappen is kis híján elérte a 100-as határt, és csendes, de eredményes napot zárt a Williams is Felipe Massával.

A tabella utolsó három helyezettje azonban nem csak az időeredmények, hanem a körszám tekintetében is a mezőny végén tanyázik, hiszen a Lotus, a Red Bull és a McLaren sem úszta meg a napot műszaki gondok nélkül.

Romain Grosjean első alkalommal lépett pályára idén, és 53 körig jutott, amikor délután a hajtáslánc problémája miatt fel kellett függesztenie a munkát a csapatnak. A mögötte végző Danyiil Kvjat 64 kört tett meg a Red Bull-lal, de az orosz többször is hosszabb szünetet tartott etapjai között.

65321

Ismét a McLaren-Honda töltötte a legkevesebb időt a pályán, ám Jenson Button 35 köre így is a csapat eheti legjobb próbálkozásának bizonyult. A brit másfél órával a kockás zászló előtt az üzemanyagpumpa hibája miatt tért vissza a garázsba, és a csapatnak már nem is volt elég ideje, hogy megjavítsa azt és munkába vissza pilótáját.

A nap mindössze négy piros zászlós leállást hozott, ebből kettő az utolsó húsz perc során érkezett. Délelőtt Kvjat műszaki hibája és Hamilton megpördülése okozott fennakadást, majd a leintéshez közeledve előbb a pályára berepült DRS-tábla, majd pedig az üzemanyagszinttel kísérletező Ericsson miatt lengették meg a zászlókat. A leállások száma jóval kevesebb a tavalyi első teszten látottakhoz képest, ami egyértelmű jele annak, hogy immár jóval kiforrottabb technológiával köröznek a csapatok.

A csapatoknak most két hetük lesz, hogy kielemezzék a Jerezben tanultakat, legközelebb pedig február 19-én folytatódik a tesztelés, immár Barcelonában.

A jerezi teszt 4. napjának végeredménye:

# Versenyző Csapat Autó Idő Hátrány Kör
1. Räikkönen Ferrari SF15-T 1:20.841   106
2. Ericsson Sauber C34 1:22.019 +1.178 112
3. Hamilton Mercedes W06 1:22.172 +1.331 117
4. Verstappen Toro Rosso STR10 1:22.553 +1.712 97
5. Massa Williams FW37 1:23.116 +2.275 73
6. Grosjean Lotus E23 1:23.802 +2.961 53
7. Kvyat Red Bull RB11 1:23.975 +3.134 64
8. Button McLaren MP4-30 1:27.660 +6.819 35

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: