Raikkönen gondoskodott róla, hogy mind a négy jerezi tesztnapon Ferrari motorral szerelt autó végezzen a tabella élén. Sőt, mi több, az olasz márka ennél nem is szerepelhetett volna jobban, hiszen egyetlen partnercsapatuk, a Sauber segítségével minden nap kisajátították az első két helyet a motorjaik.
A Ferrari finnje a délután folyamán futotta meg 1:20,841-es körét, amivel az összesített jerezi rangsor élére is állt, hiszen több mint egy tizeddel felülmúlta azt az 1:20,984-es időt, amit Sebastian Vettel hétfőn állított fel. Raikkönen egy problémamentes nap során ezúttal a száz kört is túllépte, ám 106-os értékével is csak a harmadik legszorgosabb tudott lenni.
Ebben a tekintetben az időeredmények között 2. és 3. helyezett pilóta is felülmúlta őt. Marcus Ericsson egy újabb remek napot jegyez a Sauber számára, hiszen második leggyorsabbként 112 kört tett meg, de a legaktívabb most is a Mercedes lett, igaz, Lewis Hamilton hétfőhöz hasonlóan most is csak hajszál híján végzett az élen a körszámlálásban. A brit legjobb köre 1,3 másodperccel maradt el az etalontól.
A Toro Rossónál is minden rendben ment, Max Verstappen is kis híján elérte a 100-as határt, és csendes, de eredményes napot zárt a Williams is Felipe Massával.
A tabella utolsó három helyezettje azonban nem csak az időeredmények, hanem a körszám tekintetében is a mezőny végén tanyázik, hiszen a Lotus, a Red Bull és a McLaren sem úszta meg a napot műszaki gondok nélkül.
Romain Grosjean első alkalommal lépett pályára idén, és 53 körig jutott, amikor délután a hajtáslánc problémája miatt fel kellett függesztenie a munkát a csapatnak. A mögötte végző Danyiil Kvjat 64 kört tett meg a Red Bull-lal, de az orosz többször is hosszabb szünetet tartott etapjai között.
Ismét a McLaren-Honda töltötte a legkevesebb időt a pályán, ám Jenson Button 35 köre így is a csapat eheti legjobb próbálkozásának bizonyult. A brit másfél órával a kockás zászló előtt az üzemanyagpumpa hibája miatt tért vissza a garázsba, és a csapatnak már nem is volt elég ideje, hogy megjavítsa azt és munkába vissza pilótáját.
A nap mindössze négy piros zászlós leállást hozott, ebből kettő az utolsó húsz perc során érkezett. Délelőtt Kvjat műszaki hibája és Hamilton megpördülése okozott fennakadást, majd a leintéshez közeledve előbb a pályára berepült DRS-tábla, majd pedig az üzemanyagszinttel kísérletező Ericsson miatt lengették meg a zászlókat. A leállások száma jóval kevesebb a tavalyi első teszten látottakhoz képest, ami egyértelmű jele annak, hogy immár jóval kiforrottabb technológiával köröznek a csapatok.
A csapatoknak most két hetük lesz, hogy kielemezzék a Jerezben tanultakat, legközelebb pedig február 19-én folytatódik a tesztelés, immár Barcelonában.
A jerezi teszt 4. napjának végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Autó | Idő | Hátrány | Kör |
1. | Räikkönen | Ferrari | SF15-T | 1:20.841 | 106 | |
2. | Ericsson | Sauber | C34 | 1:22.019 | +1.178 | 112 |
3. | Hamilton | Mercedes | W06 | 1:22.172 | +1.331 | 117 |
4. | Verstappen | Toro Rosso | STR10 | 1:22.553 | +1.712 | 97 |
5. | Massa | Williams | FW37 | 1:23.116 | +2.275 | 73 |
6. | Grosjean | Lotus | E23 | 1:23.802 | +2.961 | 53 |
7. | Kvyat | Red Bull | RB11 | 1:23.975 | +3.134 | 64 |
8. | Button | McLaren | MP4-30 | 1:27.660 | +6.819 | 35 |