Az első és legfontosabb, amit ki kell emelnünk, hogy a jelek szerint először kezdte el zavarni a Mercedest, hogy a Ferrari a jerezi teszt eddig eltelt részében folyamatosan előttük tanyázott az eredménylistán. Nico Rosberg és Kimi Raikkönen között egészen komoly kis presztízscsata alakult ki a délelőtt folyamán, ők ketten sokszor szinte percenként váltották egymást az élen.
Ebben persze a külső körülmények is közrejátszottak, tudniillik, hogy az éjszakai esőzések folytán ma reggel vizes pályán kezdett a mezőny, majd időről időre száradt fel apránként az aszfalt. Értelemszerűen, a köridők is folyamatosan javultak, így aki épp pályán volt, az jó eséllyel javított. Ennek ellenére feltűnő volt a Mercedes részéről, hogy amint Raikkönen és a Ferrari az élre ugrott, szinte azonnal reagáltak rá, és küldték is ki a pályára Rosberget. Nagyon úgy tűnik, hogy a harmadik edzésnapot már nem szívesen engednék át a Ferrarinak…
Még akkor sem, ha nyilvánvalóan ma is teljesen más programon vannak. Rosberg a helyszíni tudósítások szerint versenyszimulációt futott délelőtt, és 81 körével messze a legaktívabb volt a pályán. Összehasonlításképp: Kimi ez idő alatt 36 kört tett meg az SF15-T-vel, igaz, őt a nap elején egy kisebb műszaki probléma is hátráltatta, a telemetriai rendszer vacakolt a Ferrarinál, csakúgy, mint a Lotusnál is. A technika ördöge ma már a Mercedeshez is ellátogatott, hiszen 13 óra előtt néhány perccel éppen Rosberg küldte el ebédelni a mezőnyt azzal, hogy a sikán előtt lerobbant a W06-tal.
Akit viszont – az előző napok fényében meglepő módon – ezúttal elkerültek a műszaki problémák, az Fernando Alonso és a McLaren-Honda volt. Az MP4-30-as az eddigi két napon összesen 12 kört töltött a pályán, míg most a kétszeres világbajnok egyetlen délelőtt alatt 32 kört tett meg vele, ráadásul a korábbi időeredményeken is javított, az átmeneti, de inkább még vizes körülmények ellenére.
Biztató volt továbbá a McLaren szempontjából az is, hogy a spanyol több 7 körös etapot is tudott futni az autóval, és az egyik ilyen hosszabbnak nevezhető futása alkalmával körökön át szorosan tudta üldözni Rosberg Mercedesét. Alakul ez, mint púpos gyerek a prés alatt!
A spanyol szurkolók nemcsak ennek örülhettek, de Carlos Sainz remeklésének is, aki többször a 2. helyre is felugrott az eredménylistán (volt, hogy 3 ezredre az elsőtől), végül a 3. helyen zárta az első félidőt Raikkönen és Rosberg mögött. 44 körével ráadásul ő és a Toro Rosso volt Rosberg után a legaktívabb.
Pastor Maldonado viszonylag későn kezdte meg a mai munkát a Lotusszal, utána viszont belelendült, és a 4. helyről ment el ebédelni, igaz, 16 megtett köre soknak éppen nem nevezhető. Nála is kevesebb időt töltött el azonban a pályán Felipe Massa és Daniel Ricciardo – a williamses csupán 11, a red bullos ennél is kevesebb, 5 körig jutott a délelőtt során.
A Sauberrel köröző Felipe Nasr kipördülésével ugyan okozott egy kis kényszerszünetet a többieknek, de 31 köre azt jelzi, hogy ezt leszámítva szorgosan és feltűnés nélkül adagolta a kilométereket a C34-be.
A harmadik tesztnap állása 13:00-kor: | ||||
1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:24.357 | |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:24.770 | +0.413 |
3 | Carlos Sainz Jr | Toro Rosso | 1:25.352 | +0.995 |
4 | Pastor Maldonado | Lotus | 1:26.824 | +2.467 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:34.776 | +10.419 |
6 | Felipe Nasr | Sauber | 1:35.127 | +10.770 |
7 | Fernando Alonso | McLaren | 1:35.553 | +11.196 |
8 | Felipe Massa | Williams | 1:45.928 | +21.571 |