A négyszeres bajnokok bizonyára a szűkös határidők ismeretében nem is tűztek ki hivatalos leleplezést új autójuknak - az majd csak Jerezben fog először feltűnni a nyilvánosság előtt, ám még akkor sem biztos, hogy azonnal működőképes állapotban lesz. A csapatoknak már csak öt napjuk van, hogy összerakják az autót, elszállítsák Dél-Spanyolországba és ott menetre kész állapotba hozzák, ám Horner azt mondja, ők még nem fejezték be a munkát az RB11-esen.
„Nem, még nem. Jelenleg teljes gőzzel folyik az autóépítés, a tíz évünk alatt talán sohasem volt még ilyen kevés időnk az elemek legyártására és összerakására. Elképesztő, hogy már eddig is mi minden történt a gyárban, ám még mindig sok a tennivalónk vasárnapig” - nyilatkozta a SkySportsnak, hozzátéve, hogy szándékosan adtak maguknak ilyen szűkös időt a gyártásra, ezzel is kitolva a tervezési szakaszt. A csapat egy szóvivője eközben azt mondja a brit televíziónak, továbbra is magabiztosak afelől, hogy időben megkezdhetik a munkát és nem kerülnek már az első napokon hátrányba.
Horner arról is beszélt, hogy az autó főként a tavaly problémás hajtásláncban fog megújulni, és reményét fejezte ki, hogy az évközi motorfejlesztés lehetősége az előnyükre válik.
„Sok szempontból ez az autó csak a tavalyi továbbfejlesztett változata - különösen igaz ez a karosszériára. A motorra persze nagy hangsúlyt fektettünk. Kétségtelen, hogy ismét a Mercedes lesz a mérce, akik most is favoritokként kezdik majd a szezont, hiszen még az előző év végén is komoly előnyük volt. Remélhetőleg azonban képesek leszünk majd jelentősen faragni a lemaradásunkból. Az év során taktikusan lehet frissíteni a motorokat, a Renault pedig agresszív szemlélettel áll hozzá a fejlesztésekhez. El kell majd döntenünk, hogy az autónként rendelkezésünkre álló négy motoron hogyan használjuk fel a fejlesztési tokeneket” - nyilatkozta a 41 éves csapatvezető.