Bár a rajongók lassan hozzászoktak, a sport továbbra sem törődött bele a versenyek akusztikai élményének romlásába. Idén ugyan még biztosan változatlanok maradnak a szabályok, de tervben van a jelenlegi V6-os turbók teljesítményének növelése, amitől a hang terén is javulást várnak, ha tényleg elindulnának ezen az úton a következő években.
Illien az Auto Motor und Sportnak kifejtette, hogy miből is adódik a probléma, a gond ugyanis nem csupán az, hogy a jelenlegi, kisebb erőforrások természetükből adódóan gyengébben szólnak. Elmondása szerint az FIA kipufogókra vonatkozó szabálymódosítása is tehet a dologról, hiszen azt a tavalyi évre megszigorították annak érdekében, hogy a kipufogógázokat a csapatok többé ne tudják az autó alá irányítani.
„Az FIA bizonyára attól tartott, hogy enélkül aerodinamikai trükkökre használnák azt a csapatok” - vélekedett az elismert motormérnök.
„És ugyebár nem a levegőbe tódul ki a motor zaja, hanem a kipufogóba, ami immár nagyon hosszú és eléggé vastag is, így a hang elveszik. Ha még egy szelep létezne, a hang gyorsabban kiérkezne, és sokkal jobban hallható lenne.”
Hozzátette azonban, hogy ez a módszer csak a hajtáslánc működésének bizonyos szakaszaiban eredményezne erősebb hangot, például az akkumulátor teljesen feltöltött állapotában. „A versenyeken ez kisebb előnnyel járna.”
Illien viszont több megoldási javaslatot is felvázolt: szerinte akár már a kipufogócső lerövidítése is segítené az ügyet, de a turbó hangja is jobban érződne, ha a jelenlegi szimpla megoldás helyett ikerturbókkal látnák el a motorokat. Rámutatott emellett, hogy az üzemanyag-áramlás korlátainak növelése is csodákra lenne képes - ez pedig éppen egy olyan terület, aminek módosítását fontolóra vette az erősebb motorok bevezetését fontolgató Stratégiai Csoport.