Fernando Alonso többre volt hivatott, mint azt az öt, Ferrarinál töltött éve alatt szerzett 11 győzelme, és három világbajnoki második helye mutatja. Óriási reményekkel érkezett meg a vörösökhöz, kétszer is az év utolsó versenyén maradt alul Vettellel szemben, de valljuk be: igazi lehetősége soha nem adódott, hogy tartósan megragadjon az élen paripájával. Néhány diadal és néhány kiesés fűszerezte a spanyol Maranellóban töltött éveit, mindössze egyszer nem végzett a pontszerzők között, ha befejezte a versenyt, de többnyire reménytelenül hadakozott az élmenők mögött. Íme, az ovideói bika öt legszebb, és öt legkellemetlenebb pillanata a Ferrarinál.
Fent…
2010, Olasz Nagydíj
Olyan év volt ez, amely alatt versenyről versenyre nem tudtuk megállapítani, melyik csapat kerekedik felül a másikon a Red Bull-McLaren-Ferrari hármasból, és Monzába érkezve úgy tűnt, maranellóiak elbúcsúzhatnak a vb-címtől. Alonso ugyanis eldobta a vasat a spái esőben, ponthátránya pedig 41 egységre rúgott Lewis Hamiltonnal szemben. A Ferrari hazai közönsége előtt azonban első számú esélyessé vált, és a csapat lenyűgöző bokszmunkájának köszönhetően felülmúlta Jenson Buttont. Éles volt a kontraszt a futam után, ahol a tifosi önkívületben ünnepelte hercegét, akit 2006-ban, a csapat utolsó monzai győzelmekor még kifütyült a lelátóról…
2010, Szingapúri Nagydíj
Ha egy üzlet beindul… Két héttel az Olasz Nagydíjat követően Alonso arra készült, hogy egy újabb győzelemmel meghódítsa a ponttáblázat élét. Egy mesébe illő pole után egész versenyen keresztül sikerült maga mögött tartania Vettelt, szenzációs diadalt aratva, minden körben az élen állva, a leggyorsabb kört futva, élete első Grand Slamjét megszerezve. Autója és önmaga minden tudására szükség volt ahhoz, hogy ezzel a teljesítménnyel a pontverseny második helyére ugorjon, melyhez különleges tüzijátékot kapott volt Renault-s munkatársától, Heikki Kovalainentől.
2012, Maláj Nagydíj
Ebben a szezonban három győzelem figyelt Alonso dicsőséglistáján, ebből kettőt nagyon érzelmes körülmények között szerzett meg. Sepangban nem volt sok esélye arra, hogy a McLarenekkel, vagy a Red Bullokkal hadakozzon, jó bizonyíték volt minderre kínkeserves kilencedik rajthelye. A verseny azonban más lapra tartozott, hiszen a Ferrarinál jó ütemben cseréltek kereket a változó intenzitású esőben, a futam második felében pedig Alonso magabiztosan tartotta maga mögött Sergio Perez virgonc Sauberjét. Andrea Stella reakciója ebben a helyzetben érthető és igencsak megható volt: „Ez volt a legszebb, a legeslegszebb… nagyon büszkék vagyunk rád a csapattal!” – mondta a spanyol fülére elcsukló hangon versenymérnöke a tiszteletkör alatt.
2012, Európa Nagydíj
Igen, Alonso valanciai győzelméhez kellett a safety car, kellett Vettel kiesése, de hat év után hazai közönség előtt győzni, ráadásul a 11. helyről, minden képzeletet felülmúlt a kétszeres világbajnok számára. Nagyszerű volt látni, ahogyan Alonso levezető körén meghajol az övéi előtt, mialatt már rég a pódiumceremónián kellett volna lennie. Nem csak a győzelme tette emlékezetessé a délutánt, hanem Michael Schumacher egyetlen mercedeses dobogója is, immár biztosan az utolsó karrierje során.
2013, Spanyol Nagydíj
Ha már utolsó győzelmek: a barcelonai volt Alonso búcsúajándéka a Ferrarinak, de legalább ismét a spanyol közönség előtt ünnepelhetett. Hét év telt el azóta, hogy először győzelemre vitte autóját a montmelói hegycsúcsok között, és most ismét a legjobbnak bizonyult. Diadalát egy nagyszerű rajt, valamint egy kulcsfontosságú előzés alapozta meg Raikkönen ellenében, aztán a vörös pont egyre kisebb lett a Lotus előtt. Ekkor még senki sem sejtette, hogy nem lesz folytatás…
… és lent
2010, Maláj Nagydíj
Nyitánynak nagyszerű volt a bahreini győzelem, de aztán valahogy nem jöttek össze a dolgok a Ferrarinál. Sepangban minden az eltaktikázott időmérővel kezdődött (19. hely), majd a versenyen váltóprobléma ütötte fel a fejét. Egészen a kilencedik helyig küzdötte fel magát, és megvolt az esélye arra, hogy átugorja Buttont, de a küzdelem ködös véget ért: az utolsó előtti körben elvétette az egyes kanyar féktávját a brit mellett, és a dadogó Ferrari motor néhány másodperccel később megadta magát.
2010, Abu Dhabi Nagydíj
Amilyen nagyszerűen dolgozott a csapat Monzában, úgy került porszem a gépezetbe az év utolsó versenyén, a bajnoki címről döntő Abu Dhabi Nagydíjon. Alonso éllovasként érkezett meg a Yas Marinára, és a Ferrarinál úgy látták, elég csak követni a Red Bull taktikáját, így csak nem történhet baj. De történt, méghozzá Vitalij Petrov köpött a vörösök levesébe, aki birokra kelt a spanyollal, és nem engedte el riválisát – versenyben voltak, így semmi szükség nem volt rá. Persze a spanyol őrjöngött a levezető körén, de a végén mégis elismerte, hogy ilyen a versenyzés.
2013, Maláj Nagydíj
Noha a Red Bull fölénye majdhogynem egyértelmű volt a szezon elején, Fernando Alonso 2012-höz hasonlóan ismét ajándékot kapott az égiektől néhány esőcsepp képében. Jobban is rajtolt, mint Massa és Vettel, a kettes kanyarban pedig úgy ráesett a németre, hogy megtörte az első szárnyát. Ezzel egy nagyszerű küzdelemtől fosztott meg minket, a csapata pedig a folytatástól, hiszen az első kör végén nem hívta be pilótáját javításra. Az eredmény? Egy szárnyaszegett és kavicságyban ragadt Ferrari az egyes kanyar bukóterében…
2013, Bahreini Nagydíj
Pedig volt potenciál ebben a versenyben: miután a harmadik helyre kvalifikált, Rosberg pünkösdi királyságát követően a második helyre lépett fel, azonban különös probléma ütötte fel a fejét: egy előzésnél nyitva maradt a DRS-e, és mivel zónán kívül igencsak hátráltató tényező a működő rendszer, ki kellett állnia, hogy a csapat rögzítse. Alonso azonban elkövette azt a hibát, hogy ismét nyitotta a hátsó egyenesben, amely törvényszerűen megint úgy maradt – újabb boxkiállás, és a csapatnál csak ezután szóltak a fülére, hogy vegye le a kezét a DRS-gombról. Így egy remek második hely helyett csak a nyolcadik helyen ért célba, 40 másodperccel Vettel mögött.
2014, Olasz Nagydíj
Igazából nem volt meglepő, ami Monzában történt. A Ferrari 21 éve nem zárt ilyen gyenge szezont, mint 2014-ben, és mindössze két dobogós helyezés került fel a vörösök dicsőséglistájára. Alonso szokás szerint nem tudott beleszólni a pódiumért folyó csatába, s bár próbálkozott, nem tudott előrébb jutni a hetedik helynél. Az ERS hibája miatt ugyanoda parkolta le autóját, mint 2006-ban motorhiba miatt veszteglő Renault-ját – nem így akart búcsúzni a tifositól…