DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Kvjat: Nem számít a kor az F1-ben

A Red Bullt és fiókcsapatát, a Toro Rossót már tavalyi is rengeteg kritika érte amiatt, hogy Danyiil Kvjatot mindössze 20 évesen, a GP3-ból egyből az F1-be emelték, míg idén a 17 éves Max Verstappen leigazolásával csak olajat öntöttek a tűzre. Kvjat önkéntes tűzoltónak állt.

„Én csak a magam nevében tudok beszélni, de részemről minden rendben ment az F1-es bemutatkozó évemben. Az elején az emberek elég pesszimisták voltak azt illetően, hogy mire vagyok képes, de végül minden jól ment” – védte meg kenyéradója filozófiáját az orosz pilóta, aki élete első F1-es nagydíján, Ausztráliában egyből a 10. helyen ért célba, amivel a sorozat történetének legfiatalabb pontszerzője lett.

Kvjat az időmérők többségén felülmúlta jóval rutinosabb csapattársát, Jean-Eric Vergne-t, és noha a szerzett pontok tekintetében nem tudott igazán versenyre kelni a franciával, de összességében az egyik legimponálóbb teljesítményt nyújtotta az idei újoncok közül, bizonyítva, hogy nem volt korai bedobni őt a mélyvízbe.

Mint ismert, ő jövőre már a Red Bull főcsapatában fog versenyezni Daniel Ricciardo oldalán, míg a helyére a Toro Rossóhoz egy még fiatalabb „csikó” érkezik, a mindössze 17 éves Max Verstappen személyében. Az FIA ezt a lépést lereagálva 2016-tól kezdődően megszigorította a fiatal pilóták versenyeztetésének feltételeit az F1-ben, és onnantól már csak 18 év feletti, érvényes utcai jogosítvánnyal rendelkező pilóták bevetése lesz lehetséges a formulaautózás csúcsát jelentő sorozatban.



Az orosz szerint kicsit túl lett reagálva ez a kérdés, és biztos benne, hogy Verstappen nem fog csalódást okozni senkinek. „Sosem versenyeztem Max ellen, mivel ő nálam is jóval fiatalabb, de az első versenyén már 17 éves lesz, úgyhogy szerintem nincs ezzel baj.”

Sokak szerint a jelenlegi V6-os hibrid turbókra vonatkozó szabályok könnyebbé tették az F1-es autók vezetését, ami az ifjú pilóták dolgát is megkönnyíti a beilleszkedésben, Kvjat ezzel azonban nem feltétlenül ért egyet. „Nem bántam volna azért egy pár száz kilométer tesztet az idei szezon előtt, annyi szent, mint ahogy néhány idősebb versenyzőnek erre lehetősége volt a maga idejében. Nem könnyebb most beilleszkedni az F1-be, mint valaha, ez mindenkinek egyformán nehéz – vagy megvan benned, ami kell, vagy nincs. Ami engem illet, én semmilyen különösebb nehézséget nem tapasztaltam az első évemben, semmi olyat, amivel ne tudtam volna megbirkózni.”

A 20 éves pilóta végül azt is elmondta, 2013-as bajnoki hadjárata a GP3-ban, amikor 51 pontos hátrányból kovácsolt magának 30 pontos előnyt a szezon végére, mindenre felkészítette. „A GP3-ban alkalmazott hozzáállásom eddig ragyogóan működik. Ez segített hozzá a bajnoki címhez, és én nagyon ki vagyok békülve vele. Úgy tűnik, hogy ezzel a körülöttem levők is így vannak, és tavaly szeptember óta nemigen változtattam semmin, csak egy kicsit alkalmazkodtam az új autóhoz, valamint az új emberekhez, akik körülvesznek.” 

„Ha folyton változtatsz magadon, és a módon, ahogyan cselekszel, egy nap rá fogsz jönni, hogy ez így nem jó. Ahhoz, hogy kiegyensúlyozottan tudj teljesíteni, tudnod kell, mi az, ami működik, és mi az, ami nem. Azt hiszem, az, hogy fair vagyok az emberekkel és magammal szemben, az a dolog, aminek a leginkább köszönhetem, hogy ott vagyok most, ahol” – idézi az autosport.com Danyiil Kvjat szavait. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: