A nem mindennapi atyai szigort a csapatfőnök, Toto Wolff azt követően gyakorolta pilótáin, hogy azok a Belga Nagydíj második körében egy bizonyos határt átlépve feszültek egymásnak a pályán, aminek könnyen páros kiesés lehetett volna a vége. Wolff a kényes eset után a lehető legegyértelműbb módon adta pilótái tudtára, ki az úr a házban, és mihez tartsák magukat a jövőben, ha a következő futamon is az általa irányított csapata – nem mellesleg győztes – autóját kívánják vezetni.
„Szupererős csapatként jöttünk ki ebből az egészből” – kezdte visszaemlékezését a spái hétvégére Wolff az Autosport magazinnak nyilatkozva. „Kiálltunk és azt mondtuk: ezzel a csapattal soha egy versenyző sem fog packázni. Mi egy csapat vagyunk. És ez hihetetlenül egységessé tett minket, talán azért, mert kicsit átrendezte a házon belüli erőviszonyokat. Persze nem erőfitogtató módon, mert az ilyenfajta játékok halálosak, és ezeknek nincs helyük egy csapat életében.”
„De miután a saját csapataikkal átbeszéltünk mindent, és őket is visszarendeltük a gyárba, megértették a helyzet súlyát. Elmondtuk nekik, hogy ilyet soha többé nem tehetnek, mert az autón vannak alkatrészek, amiket Monzában is használnunk kell, és vannak olyanok, amiket Szingapúrban is. Emberek éjszakákat dolgoztak át és nem látták a családjukat csak azért, hogy nyerő autót bocsássanak az ő rendelkezésükre, és ők mindezt felelőtlenül elhajították a spái második körben.”
„Egyiküknek sem mondtuk azt, hogy száz százalékig a te hibád, ami történt, de elég volt az 51 százalék is. Ezért azt mondtuk: ’Ne tegyetek többé ilyet. Ha még egyszer hasonló előfordul, elgondolkozunk azon, vajon ezzel pilótafelállással szeretnénk-e folytatni tovább. Ezt az üzenetet juttattuk el – félhivatalosan – a pilótákhoz, és ez volt az, ami megszilárdította az egész csapat pozícióját” – tárta fel büszkén a részleteket Wolff, aki igazi vezérként tudott fellépni saját farkas falkájában, és ez is kulcs volt a 2014-es vb-cím megszerzésében.