DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat
F1

Mercedes: A többiek pánikja nekünk kedvez

A Mercedes idén végigdominálta a 2014-es F1-es világbajnoki szezont, ezért sokak szerint a jövő évi vb-címnek is egyértelműen ők lesznek a fő várományosai. Noha a brackley-i alakulat nem ül rá babérjaira, de az mindenesetre megnyugtatja őket, hogy legnagyobb riválisaiknál elég nagy a kapkodás az utóbbi időben.

Szó, ami szó, a Mercedes idei hegemóniája a Ferrarit, a McLarent és a Red Bullt is nagyon nagy horderejű döntések és változtatások meghozatalára sarkallta, és a sok változás a csapatok összetételében John Owen, a Mercedes vezetőtervezője szerint rövid távon inkább visszavetheti a riválisokat, míg nekik nem kell mást tenniük, mint az idei sikerekre és a stabilitásra alapozva folytatják a munkát a megkezdett úton.

Minderről a szakember még az Autosport díjátadóján beszélt, miután átvette az Év Versenyautója díjat a WM05 főtervezőjeként. „A riválisaink, úgy fest, a dolgozóik felét kirúgták, ezért szerintem elég nehéz helyzetben vannak. Véleményem szerint, ha inkább stabilak maradtak volna és összedugták volna a fejüket, hogy mit tehetnek, ahelyett, hogy kritizálni kezdik magukat és talán az egész sportot is, akkor jobban kellene aggódnunk a jövő évi erőviszonyok miatt, mint amennyire most kell” – fogalmazta meg éles véleményét a kérdésben Owen.

A csapat technikai igazgatója, mindehhez annyit fűzött hozzá: „Jól haladunk a 2015-ös autó fejlesztésével, de fokozatosan haladunk csak. Ebben a sportban szerénynek kell lenni. Az egyik év sikerei nem garanciák a következő évi sikerekre. Remélem, erősek leszünk, és szerintem azok is leszünk, a kérdés csak az, mennyire. De viszonylag változatlanok maradnak a szabályok, persze ennek is megvannak a maga kihívásai, például az, hogy így nehezebb további fejlődést elérni.” 

Willis mindemellett azt is hangsúlyozta, az idei győzelmek nem a semmiből jöttek, hiszen éveken át böjtöltek annak érdekében, hogy 2014-re minden így összeálljon. „Ez a projekt négy éve indult el, és kétségkívül az vezetett az idei domináns évünkhöz, hogy ilyen szorosan együtt dolgoztunk a karosszérián és a motoron. Előtte, 2011-ben, 2012-ben és 2013-ban elég nehéz időkön mentünk át, de sokat tanultunk azokból az évekből is. Megtanultuk, hogyan dolgozzunk hatékonyabban együtt, sokat tanultunk a technikai problémákról, és szerintem ezért is lehettünk 2014-ben ennyire eredményesek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: