Két csapat, a Marussia és Caterham biztosan nem lesz ott a jövő évi rajtrácson, amely jelen állás szerint 18 autót fog magában foglalni. Azonban három másik kisebb istálló, a Lotus, Sauber és Force India szénája sem áll túl jól. Az eredeti forgatókönyv szerint a nagyobb csapatok 20 főnél kisebb mezőny esetén lettek volna kötelesek harmadik autót indítani, ennek azonban mégsem kell eleget tenniük. Legalábbis – amire Dennis felhívta a figyelmet – akkor, ha a jelenleg talpon levő kilenc csapat el tud indulni.
„Ami széles körben ismert, vannak bizonyos csapatok, egy közülük a McLaren, három olyan csapat, melyeknek szerződési kötelezettségük, hogy három autót indítsanak, abban az esetben, ha a világbajnokság mezőnye 16, vagy annál kevesebb autóra csökken. Továbbra is úgy érzem, két csapatnak nagy kihívással kell szembenéznie, hogy eljusson a rajtrácsra” – mondta a csütörtöki sajtótájékoztatón Ron Dennis.
Arra nem utalt, melyik két csapatra gondolhat. A McLaren azonban inkább őket segítené, semmint három autót indítson. „Szándékom, hogy segítsem őket a kedvező pozícióba kerülni, mert azt gondolom, a harmadik autók nem tesznek jót az F1-nek.”
Azt is elmagyarázta, miért nem tartja jó ötletnek a szükségmegoldást. „Igazából abban hiszek, hogy a leggyorsabb módszer a rajtrács végének eltüntetésére az lenne, hogy három autót indítunk. Három autóval viszont arra törekednél, hogy megpróbálod optimalizálni a tapasztalatot. Ebben sokkal nagyobb funkciója lenne, mint abban, hogy egyszerűen teljesítsd a szerződést. Fejlesztési eszközként használnád, ezért minden területen csak erősebb lennél neki köszönhetőn, kivéve egyet – pénzbe kerülne. Ezért nincs kérdés, ha pénzbe kerül, akkor inkább spórolni akarunk azzal, hogy a többi csapat túlélését segítjük.”
A McLaren mindenesetre alaposan felkészült: Kevin Magnussent azért is tartották meg, hogy őt ültethessék a harmadik autóba, ha váratlanul szükség lenne a szerződésben foglaltak teljesítésére.