DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 17. hétfő
F1

Mercedes: Fejlessze mindenki a maga motorját

A rivális motorgyártók már előre tartanak a Mercedes 2015-ös F1-es fölényétől – a Ferrari előre bocsánatot kérne Vetteltől és Raikkönentől –, a németek azonban jó tanáccsal szolgáltak: fejlesszenek gőzerővel.

A Renault és Ferrari hosszú ideje elkeseredetten harcol azért, hogy enyhítsenek a jelenleg fennálló motorszabályon, amely szerint az egész évad során befagyasztás van érvényben, a szezonok között pedig bizonyos mértékű – egyre kevesebb – változtatás megengedett. Eddig változás nem történt, a Mercedes csökönyösen ragaszkodik az egyszer meghozott döntéshez.

„A helyzet egyértelmű. Egész évben fejlesztheted a motorod, a következő szezon elején pedig be is vetheted ezt a jelentős evolúciót. Nagyon hosszú a listája azoknak a pontoknak, ahol az ellenfelek nagy lépést tehetnek előre” – mondta Andy Cowell, a Mercedes motorrészlegének főnöke a spanyol El Mundo Deportivónak.



Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a Ferrari és Renault túl későn kezdtek jövő évi erőforrásaikon dolgozni, emiatt a február végi határidőig még annyit sem tudnak változtatni a specifikáción, amennyit a szabályok egyébként megengednének. A mindkét bajnoki címet besöprő Mercedes elnöke, Niki Lauda szerint meg is érdemlik, hogy kudarcot valljanak. „Miért nem kezdtek el dolgozni már Melbourne-ben, amikor tudták, mennyire le vannak maradva?” – tette fel költői kérdését az osztrák.

Az ellenfelek már most lesújtóan nyilatkoztak – szinte odaadták a bajnoki címet a Mercedesnek. „Csak egy csekély teljesítménynövekedésre számítunk. Tudjuk, hogy nem érhetjük el a szintjüket, de közelebb akarunk kerülni” – mondta a Renault erőforrásokat használó Red Bull főnöke, Christian Horner.

„A nagy eufória közepette nem szabad elfelejtenünk előre bocsánatot kérnünk Sebtől és Kimitől az autóért, amelyet 2015-ben kell vezetniük” – nyilatkozott lesújtóan egy ferraris mérnök. Az eufóriával Sebastian Vettel első tesztjére célzott, a német versenyző alig bírta dicsérni az érzést, hogy az olasz konstruktőr autóját vezethette.

A Ferrarinak a közelmúltban Andy Cowellre fájt a foga, aki visszautasította ajánlatukat. Saját főtervezőjük, Nikolas Tombazis helyzete eközben egyre bizonytalanabb.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: