DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Horner szerint a V6-os ikerturbó a megoldás

Kissé meglepő ötlettel állt elő Christian Horner Abu Dhabiban: szerint a hathengeres ikerturbó jelentheti a jövőt az F1 számára, méghozzá a költségeket csökkentő standard ERS használatával.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a változtatást követelők élharcosává vált a motorokkal kapcsolatos vitában. A fejlesztés befagyasztásának enyhítése mellett azt is felvetette a brit csapatvezető, hogy hozzák vissza a nyolchengeres motorokat, most pedig újabb ötlettel állt elő, mely szerinte a költségcsökkentés mellett a hangkérdést is megoldaná:

horner_2_D



„Egyszerűsítenünk kell a dolgokat: lehetőség szerint megtartani a hat hengert, de talán ikerturbóra váltani, ami megoldaná a hangokkal kapcsolatos problémákat” – mondta Horner a mai sajtótájékoztatón. „Emellett egy standardizált energiavisszanyerő-rendszer jelentősen csökkenthetné a költségeket a fejlesztés terén, és így olcsóbbak lehetnének az erőforrások az ügyfelek számára.”

Horner szerint a jelenlegi fejlesztési költségek veszélyeztetik a gyártók jelenlétét: „Ha a költségek ilyen magasak maradnak, akkor nem tudunk új gyártókat bevonzani, sőt a mostaniakat is elveszíthetjük. Gondolnunk kell a jövőre, s bár a 2015-ös szabályokkal már nem sokat tudunk kezdeni, 2016-ig még sokat tehetünk. Az FIA-nak, a promóternek és a csapatoknak közös felelőssége, hogy gondoskodjanak e problémák kezeléséről, hogy a sport fenntartható legyen és vonzó az új gyártók számára is.”

Hornerrel Marco Mattiacci, a Ferrari vezetője is egyetért: „Egyértelmű, hogy valami másra van szükség 2016-tól az erőforrások és a szabályozások terén. Egyértelmű, hogy jövőre el kell fogadnunk a status quót, de 2016-ban már nem teszünk így.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: