Christian Horner nemrég közölte, hogy a Red Bull készen áll harmadik autó indítására a 2015-ös évben, az viszont egyelőre kérdéses, hogy milyen szabályok vonatkoznak majd a plusz versenygépre. Az egyik elképzelés szerint a harmadik autóba a csapat csak újonc, vagy legalábbis fiatal versenyzőt ültethetne.
Ennek kettős célja van, egyrészt az, hogy lehetőséget teremtsenek az ifjú tehetségek számára, másrészt pedig annak elkerülése, hogy egy nagycsapat egy olyan álomtriót állítson össze, mint például az Alonso-Vettel-Raikkönen hármas lenne. Az elképzelésnek több „altípusa” van, egyelőre kérdés, hogy a harmadik autóba csak újonc ülhetne (ez nagycsapat esetén meglepő lenne), vagy az életkor, illetvea a tapasztalat alapján „definiálják” azt, hogy ki számít fiatal versenyzőnek.
Ha csak újoncot ültethetnének be, az a Red Bull esetében alighanem Carlos Sainz lenne, azt ugyanis még most is nehéz lenne elképzelni, hogy Max Verstappen 17 évesen a Formula-1 egyik élcsapatánál debütáljon. Ha viszont nem kell feltétlenül újonc versenyzőt a harmadik autóba ültetni, csak egy fiatal, avagy kevésbé tapasztalt pilótát, az Jean-Eric Vergne számára jelenthet nagy esélyt, hiszen a Daniel Ricciardo mellé szerződtetett Danyiil Kvjat 20 évével és egy szezonjával garantáltan megfelel e kritériumoknak, azaz ő lehetne a „harmadik pilóta”, és ezzel Vergne előreléphetne Ricciardo mellé – Sainz pedig valószínűleg Verstappen mellé.
A hírek szerint a harmadik autó indítására szintén felkért Ferrari esetében jóval bonyolultabb a kérdés, hiszen az egyértelmű esélyesnek tűnő Jules Bianchi jelenleg is kritikus állapotban fekszik egy japán kórházban. Ha nem korlátozzák, hogy ki ülhet be a harmadik autóba, Nico Hülkenberg lehet az elsődleges jelölt, aki egyszer már majdnem a Ferrarinál kötött ki, mielőtt a Scuderia leszerződtette Kimi Raikkönent.
Bár a németnek szerződése van a Force Indiával, nehéz elképzelni, hogy ne lenne benne egy olyan záradék, melynek értelmében nagycsapathoz bármikor távozhat. Ha viszont csak fiatalt lehet beültetni, az akadémia legnagyobb tehetsége, az idei GP2-szezont nehezen kezdő, de lassan magára találó tavalyi F3-as Európa-bajnok, Raffaele Marciello lehet a befutó.