Danyiil Kvjat amiatt volt hátrányban, mert az austini motorcseréért kapott tíz rajthelyes büntetésből a szabályok értelmében a letöltetlen 7 pozíciót még magával hozta erre a hétvégére, így a legjobb tízben kellett volna végeznie ahhoz, hogy ne az utolsó rajtsorba száműzzék vissza. Végül már nem is próbálkozott, és egy erős Q1 után a garázsban maradt.
„Monzában és Austinban már bizonyítottuk, hogy nehéz rajthelyekről is képesek vagyunk a pontokért harcolni. A Q1-ben erős kört futottam, de a büntetés miatt úgy döntöttünk, hogy a Q2-ben már nem lépek pályára, még ha szerintem esélyem is lett volna harcolni a Q3-ba jutásért. Olykor meg kell hoznunk ilyen nehéz döntéseket, de ez is része a versenyzésnek. Holnap bármi történhet, és magabiztos vagyok azt illetően, hogy így is lesz esélyünk harcolni a pontokért” - mondta a 20 éves orosz.
Jean-Eric Vergne csapattársa hátrasorolása után is csak a 15. helyre fog előrelépni. Ám neki sem ma voltak igazán gondjai, sokkal inkább tegnap, amikor az első edzés kihagyása és a másodikon történt korai műszaki hibája miatt csak nagyon keveset gyakorolhatott, ennek következményeit pedig ma kellett lenyelnie.
„Mivel nem tudtam elegendő kört megtenni az időmérőre való felkészülés jegyében, nem is voltam képes kihozni a legjobbat az autóból, amit nagyon nehéz volt ma vezetni” - panaszkodott Vergne. „Ez nem egy könnyű pálya, és van néhány kanyar, amelyekben rengeteg időt veszítünk, ha az autó nem rendelkezik a megfelelő balansszal. Mi pedig nem tudtunk az ízlésem szerint beállítani az autót, mivel csak keveset körözhettem, és a gumikkal is az egész hétvége során küszködtünk. Persze a verseny csak holnap lesz, ahol bármi megtörténhet, különösen ezen a pályán. A legjobbamat fogom nyújtani.”