Bár a két Mercedes-pilóta mögött a rossz rajtja után remek versenyt futó Daniel Ricciardo (Red Bull) ért célba a 2014-es USA Nagydíjon, ám a leintés pillanatában ő is elveszítette matematikai esélyét az idei vb-cím megszerzésére, így két futammal a bajnokság vége előtt biztossá vált, hogy Hamilton és Rosberg között fog eldőlni a végső elsőség sorsa.
Az 56 körös austini versenynek Rosberg vágott neki a pole-pozícióból, és a rajtot követően sikerült is megőriznie vezető helyét. Hamilton szorosan tapadt a nyakára, míg mögöttük helyet cserélt a két Williams, Felipe Massa jó rajtjának köszönhetően átugrotta csapattársát, Valtteri Bottast. Fernando Alonso rajtja is jól sikerült, a Ferrari spanyolja az 5. helyre jött előre, míg a kissé beragadó Ricciardót Kevin Magnussen (McLaren) is átlépte, igaz, őt az ausztrál még az 1. körben visszaelőzte. Kimi Raikkönen (Ferrari) szintén javított, ő a 8. helyre lopakodott előre a rajtnál.
Az 1. kör nem telt el izgalmak nélkül, olyannyira nem, hogy a biztonsági autó is rögtön a pályára hajtott. Sergio Perez (Force India) túlontúl optimistára vette az egyik féktávot, aminek következtében Raikkönen hátsó légterelőjét és bal hátsó abroncsát még csak súrolta, Adrian Sutil Sauberjét viszont telibe találta és kiütötte a versenyből. Sutil a 9. helyen haladt ekkor, és az eddigi szezon legígéretesebb versenye ért ilyen bosszantó véget a számára.
Noha még csak az 1. kör végén jártunk, a biztonsági autó pályára jövetele többekből is előcsalta a bokszlátogatási ösztönt, és többek között Jenson Button (McLaren), Nico Hülkenberg (Force India), valamint a bokszutcából rajtoló Sebastian Vettel (Red Bull) is nyomban letudta első kerékcseréjét.
A 4. kör végén a safety car útjára engedte a mezőnyt, és közvetlenül az újraindítást követően csak egy helycsere történt az élmezőnyben: Ricciardo Magnussen után Alonsótól is visszavette a rajtnál elveszített pozíciót. A 7. kör végén Hamilton még mindig egy másodpercen tartotta magát Rosberghez képest, csakúgy, mint Bottas Massához képest, így jó kis házon belüli csatákra volt kilátás. Néhány körön belül Ricciardo is eltűntette a távolságot Bottasszal szemben, így a Red Bull-pilóta egyre fenyegetőbb veszélyként tornyosult a háttérben a Williamsek mögött.
A tervezett bokszkiállások sorát Massa és Ricciardo nyitották meg a 15. körben, majd a 16. körben Bottas is lereagálta őket, ám a finn csak Ricciardo mögé tudott visszaállni, vagyis pozíciót vesztett az ausztrállal szemben. Az élről Rosberg is a bokszba látogatott, akinek egy körrel később Hamilton és Alonso is követte a példáját. A spanyol közvetlenül Vettel mögé tért vissza a pályára, de még a következő körben meg tudta előzni négyszeres világbajnok riválisát.
Az első kiállások után Rosberg, Hamilton, Massa, Ricciardo, Bottas, Magnussen, Button, Alonso, Vettel, Raikkönen volt a sorrend a top10-ben, de a következő néhány kör komoly fordulatokat hozott. a 24. körben előbb két ex-világbajnok, Alonso és Button párharcából került ki előbbi pilóta győztesen, majd Hamilton is meglepte az egyik féktávon messziről bevetődve Rosberget, és ezzel a váratlan manőverrel átvette a vezetést. Mint később kiderült, ez döntőnek bizonyult, és lehet, hogy az egész világbajnokságot is ez az előzés fogja eldönteni.
Hamilton innentől kezdve végig kézben tartotta a verseny alakulását, és magabiztos győzelmet aratott, aminek köszönhetően 24 pontra növelte előnyét az összetettben csapattársával szemben, a pályafutásra vetített győzelmek számát tekintve pedig utolérte az örökranglistán Alonsót.
Alonso sem tétlenkedett ezen a versenyen, hiszen a 27. körben Magnussent is megelőzte, ám egy ennél izgalmasabb helycsere is történt, hiszen Massa második bokszkiállását kicsit elszúrta a Williams, így a brazil Ricciardo mögé tudott csak visszaállni, és az ausztrál már dobogós pozícióban haladt. Innentől kezdve az első hat hely tekintetében már nem változott a sorrend, igaz, Alonsónak egy újabb bokszkiállás után Vettelt másodszor is meg kellett előznie, de ebben a frissebb gumik is segítették.
Vettel nem is bírta végig a távot ezeken az éltes abroncsokon, és 7 körrel a leintés előtt még egyszer ki kellett állnia a bokszba kereket cserélni. A német csak a 13. helyre jött vissza, de ezt követően a friss gumikon nagyszerű tempót diktált, sorra előzte meg riválisait, és a végén mentve a menthetőt bejött a 7. helyre, amivel teljesítette előzetes célkitűzését a bokszból rajtolva. A 8. helyen Magnussen hozta célba a McLarent, míg a 9. helyen a kiváló formában és hatalmas kedvvel versenyző, több látványos előzést is bemutató Vergne végzett, megelőzve a Lotus párosát, Pastor Maldonadót és Romain Grosjeant. A két francia ütközését a futam után vizsgálják, így elképzelhető, hogy még változni fog a végeredmény, Maldonado pedig a bokszban történő gyorshajtásért kapott 5 másodperc utólagos időbüntetést.
A verseny végeredménye: | |||
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 4.314 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 25.560 |
4 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 26.924 |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 30.992 |
6 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:35.231 |
7 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1:35.734 |
8 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1:40.682 |
9 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 1:43.863 |
10 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1:47.870 |
11 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1 kör |
12 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1 kör |
13 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1 kör |
14 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1 kör |
15 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1 kör |
Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | Kiesett | |
Sergio Perez | Force India/Mercedes | Kiesett | |
Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | Kiesett |