Ahogy arról korábban beszámoltunk, a sajtótájékoztatón résztvevő csapatvezetők nem jutottak egységes konklúzióra abban a kérdésben, hogy a sportág milyen irányt vegyen majd a jövőben a bevételek elosztását illetően. Az egyik újságíró felvetette annak a lehetőségét, hogy talán egyszerűbb megoldást jelentene a Forma-1 mezőnyének két csoportra osztása, úgy, ahogy sok más sportágban (például a sportautóknál) is szokás. Így a nagyobb csapatok afféle A-ligában mérhetnék össze erejüket korlátlan költségvetéssel, míg a B-ligában azok a kiscsapatok, akik elfogadják a költségvetési sapkát, így egy WEC-hez hasonló szisztémában folytathatnák a versenyzést (LMP1, LMP2 stb.).
Az esetleges új irány szempontjából megoszlottak a vélemények, Toto Wolff például nyitva hagyta az ajtót a mezőny kettéosztásának lehetősége előtt. „Úgy gondolom, a két liga olyan koncepciót takar, amit tüzetesebben meg kell vizsgálnunk. Látjuk, ahogyan működik a sportautóknál és más szériákban, de a Forma-1-nek mindig is kötődnie kell a gyökereihez. Az persze nyilvánvaló, hogy ha a jelenlegi rendszer nem működik tovább, és még többen hagyják el a sportot, akkor érdemes átgondolni.”
Monisha Kaltenborn, a Forma-1 egyik legkisebb csapatát vezető üzletasszony viszont nem tartja jó ötletnek a felvetést. „Nézzük csak meg a DTM-et, ott ugyanez volt a helyzet. A pénz nem probléma a nagy gyártóknál, de mégis problémákkal küszködnek versenyképesség terén. Láthattuk, hogy a koncepció hová vezet, és a Forma-1-nek nem ezt az irányt kell követnie. Ez az egész sportot eltorzítaná” – említette a Sauber főnöke.