A testület nevében a versenyigazgató, Charlie Whiting szólalt fel, aki elmondta, hogy egy olyan rendszer bevezetését szeretnék elérni, amellyel a versenyirányítás lassításra tudja utasítani a pilótákat, elképzelhető, hogy egy delta időt vezetnek be a sárga zászlós időszakra is. Ezt a megoldást a biztonsági autós fázis alatt már alkalmazzák. Az FIA a tervek szerint a megoldást az Egyesült Államok Nagydíjának szabadedzésén, Austinban már teszteli is.
"Az elmúlt időszak azt mutatja, valamit tenni kell" - közölte Sebastian Vettel az Orosz Nagydíj időmérő edzése után. "Azt hiszem, a technológiával sok minden megvalósítható; csak ki kell találni, mi a legjobb: ha sebességhatárról beszélünk, akkor mi az a sebességkorlát? Amennyire lehet, korrekt megoldást kell találni. Biztos vagyok benne, vannak lehetőségek az autóban jelenleg található rendszerekkel és technológiával. Ez nem jelenthet nagy problémát."
Az FIA az ötletekről a pilótákkal és a csapatokkal már tárgyalt a hétvégén. "Igen, támogatom" - tette hozzá Alonso. "Valójában tegnap én is felvetettem egy dolgot a versenyzői eligazításon. Szingapúr és Japán között egy fedett gokart pályán voltam és amikor a sárga zászlós jelzés volt életben, akkor megnyomtak egy gombot, a motor visszalassult, és mindnyájan azonos sebességgel haladtunk. Ha ilyen rendszert itt meg tudunk valósítani, akkor azt hiszem senki nem jut előnyhöz. Mindenki tartani tudja a távolságot, nincs ütközés; nem lehet semmit csinálni, csak a limiter által meghatározott sebességgel haladni."
Lewis Hamilton kiemelte azt a dilemmát is, ami a pilóták előtt áll, ha dupla sárga zászlós jelzést látnak: "A zászlókkal az a probléma, hogy miközben próbálsz biztonságosan menni, szeretnél a lehető legkevesebb időt veszíteni, így mindig pengeélen táncolsz. És nyilvánvalóan, amikor a limitert - legyen az a bokszutcai sebességhatároló, vagy bármi más - bekapcsolják a szektor során, vagy amikor szükség van rá, azzal a nyomás nem száll el rólad."
Jenson Button hozzátette: "Fontos, hogy együtt dolgozzuk ki a legjobb megoldást. Nem tudom, mi a jó, vagy a rossz, de fontos dolog, hogy a csapatokat, az FIA-t és a pilótákat is bevonják, egységben szeretnék előbbre lépni."