DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap
F1

Milyen Vettel csapattársként? - Bourdais mesél róla

Immár hivatalos, hogy az ausztrál Daniel Ricciardo lesz Vettel ötödik Formula-1-es csapattársa Heidfeld (1 futam), Liuzzi (9 futam), Bourdais (1 szezon) és Webber (5 szezon) után. Sebastien Bourdais a BBC-nek mesélt arról, mire számíthat.

A 34 esztendős francia versenyző Webber mellett az egyetlen, aki legalább egy teljes szezont Vettel mellett töltött a Formula-1-ben: "Két lábbal állt a földön, és készen állt bármint megtenni, ami ahhoz kell, hogy a csúcsra érjen. Megvolt a tehetsége hozzá, a Red Bull pedig támogatta, szóval a kezdetektől minden jól nézett ki. De maga csinálta meg a szerencséjét. A legnagyobb ereje a természetadta tehetsége, a lenyűgöző kontrollja az autó felett, aminek köszönhetően folyamatosan a túlkormányzottság határán autózhat, s úgy tűnik, ez a leggyorsabb vezetési mód a Formula-1-ben.

Bourdais négyszeres Champ Car-bajnokként érkezett a Formula-1-be, s alapvető elvárás volt a 8 Formula-1-es rajttal rendelkező zöldfülű legyőzése. A szezon jól is indult Bourdais számára, Ausztráliában úgy lett hetedik, hogy néhány körrel a leintés előtt még negyedik volt, ám egy motorhiba miatt csak két pontot szerzett. Újabb pontok nem születtek ezt követően, igaz Vettel még rosszabbul szerepelt, hiszen az első négy versenyen egyaránt kiesett - háromszor baleset miatt. Aztán Törökországot követően új autót kaptak a kisbikák pilótái, ezzel pedig minden megváltozott: a B-autóval Bourdais egyetlen alkalommal szerzett pontot, míg Vettel kilencszer, közte egy emlékezetes futamgyőzelmet Monzában.



"A régi autóval nagyon közel voltunk egymáshoz" - mondta Bourdais a B-autó bevezetése előtti versenyekről. "Aztán megkaptuk az új autót, én pedig nem tudtam vezetni azt, ő viszont élt, mint hal a vízben. Az életem egészen nehéz lett."

Persze Vettel karrierje sem alakult száz százalékig tökéletesen, Bourdais legalábbis így látja: "Akkoriban nem gondoltam őt mentálisan szupererősnek. Amikor közel voltunk egymáshoz, az emberek elkezdték megkérdőjelezni, hogy jó versenyző-e egyáltalán. Elkezdett úgy kinézni a helyzet, hogy ő se más, mint a többi versenyző, akik küzdenek a céljukért, mely úgy tűnt, kezd elúszni. Ő is ember. A dolgok nem úgy mentek, ahogy elvárta, és ettől frusztrált lett. Hibákat követett el, de ez nem tartott sokáig. Egy nagyon tehetséges fiatal versenyző volt, láthattuk, hogy vezetett az útja felfelé. Nyilvánvaló, hogy nagyon gyors, ás jól lehet dolgozni vele."

Vettel kapcsán természetesen szóba kellett kerülnie a csapattárs-kérdésnek, hiszen viszonya Mark Webberrel korántsem volt felhőtlen, elegendő a három évvel ezelőtti török, vagy az idei maláj futamra gondolnunk: "Egyértelműen nagyon motivált volt, fiatal, tele energiával, soha semmit nem hagyott elvégezetlenül. A versenyen mindig nagyon agresszív volt, még a csapattársával is. De ha látod a lehetőséget, és tudod, hogy meg tudod csinálni, meg kell próbálnod, ezért kapod a fizetésed. Meg kell próbálnod olyan előkelő helyen végezni, amennyire csak tudsz. Ha katasztrófa és roncsderbi lesz a vége, az persze más, de amíg meg tudod csinálni, megéri a kockázatot. Szóval nem vagyok meglepve, hogy mindig megpróbálja. Győzni akar. Ez teszi őt bajnokká."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: