"Ahogyan a dolgok most állnak, Lewis Hamilton nagyobb fenyegetést jelent Sebastian Vettelre a bajnokságban, mint a Ferrari és Fernando Alonso, aki pedig eddig egyedül volt képes megszorongatni a Red Bull háromszoros bajnokát. A Ferrari utat tévesztett, az elmúlt négy futamon Alonso volt második, harmadik, negyedik és végül ötödik. Ez pedig rossz irány.
Ők továbbra is hoznak fejlesztéseket a pályára, Magyarországra például egy új diffúzort, de ezeket nem használják a futamon, így pedig az erőfeszítéseik nem mutatkoznak meg az eredményekben. Az óvatosság lehet pozitív is, de a Ferrari túl óvatos. A Magyar Nagydíjon a pénteki napot azzal töltötték, hogy összehasonlítsák az új diffúzort a régivel. De egy olyan pályán, mint a Hungaroring, ahol a körülmények nagyon gyorsan változnak szinte lehetetlen ilyen összehasonlítást végezni. Mert te sohasem lehetsz benne biztos, hogy a körülmények változás mit is jelentett az autó viselkedése szempontjából, a köridőben így a pálya javulása vagy az új alkatrész játszott e szerepet?
Néha hinned kell a szimuláció adataiban, így fel kell tenned az új alkatrészt az autóra és majd meglátod, hogy mi lesz, de a Ferrari nem ezt az utat választja, így törvényszerűen hátra esnek, mivel ők egyhelyben topognak, miközben a többiek előre lépnek. A Mercedesnek új alkatrészek voltak az autóján. Új első szárnyat hoztak, amit használtak is, míg a Ferrari félgőzzel üzemel. A Ferrari ugyanis a próbák miatt az autót sem tudta optimalizálni és az új alkatrész előnyeiben sem részesült. A Mercedes, a Red Bull és a Lotus ezzel szemben bízik az új alkatrészekben, felteszik őket az autóra és bejön nekik.

A Ferrarinak pedig ezért van nagy szüksége a Lotus korábbi technikai igazgatójára, James Allisonra, mert nekik szükségük van egy olyan emberre, aki ki áll és döntéseket hoz. Ami lehet, hogy téves, de legalább valaki felvállalja, hogy megpróbálja a legtöbbet kihozni az autóból. Lehet, hogy csak 95%-os lesz az autód teljesítménye, de akkor is annyit legalább kihoztál belőle, mert ha egész hétvégén csak összehasonlító teszteket végzel, akkor az autódból és az új alkatrészekből sem tudod kihozni a legtöbbet."
Anderson: A Ferrari utat tévesztett
https://formula.hu/f1/2013/08/02/anderson-a-ferrari-utat-tevesztett 2013-08-02 14:17:00 2013-08-02 14:17:00
A Jordan és a Stewart istállók egykori technikai igazgatója, Gary Anderson úgy véli, hogy a Ferrari lába alól az elmúlt futamokon bizony kicsúszott a talaj, ez pedig könnyen lehet, hogy a maranellóiak világbajnoki álmainak a végét jelenti majd.