A Formula-1-es Pilóták Szakszervezete (GPDA) csütörtökön jelentette be, hogy nem versenyeznek, ha a Brit Nagydíjon tapasztalt abroncs körüli problémák újra előjönnek és életveszélyes helyzet áll elő.
A gumiszállító, a Pirelli módosított hátsó abroncsokat szállított a Nürburgringe és a csapatok bíznak benne, sikerült megoldani a problémát.
Az FIA közben szigorúan megszabta, a csapatok milyen tartományban használhatják az abroncsokat.
"Ez a pilóták véleménye és ezt el kell fogadni. Aggódtak azzal kapcsolatban, amit a múlt héten láttak - ki hibáztatná ezért őket?" - mondta el Christian Horner. "Remélhetőleg nem kerülünk hasonló helyzetbe, de azt hiszem, lépniük kellett és azt mondani: Szeretnénk ha ez megoldásra kerülne. A hétvégén itt más terméket használunk, így biztos vagyok benne, a Pirelli megoldotta a helyzetet. De senki nem akar olyan helyzetbe kerülni, mint múlt vasárnap. Ãgy utólag úgy gondolom Charlie (Whiting) leállíthatta volna a versenyt.

Horner nyilatkozatát többen helyeselték a paddockban, miután a Német Nagydíj első szabadedzése problémamentesen lezajlott.
"Szimpatizálok a pilóták érzéseivel" - mondta el a Marussia sportigazgatója, Graeme Lowdon. "Nekünk, vagy a többi csapatnak sem érdeke, hogy a pilótákat olyan helyzetbe hozzuk, amely véleményünk szerint sem biztonságos."
Egy esetleges bojkott nem lenne egyedülálló a sport történetében. Legutóbb 2005-ben az Egyesült Ãllamok Nagydíján hét csapat hívta vissza a pilótáit, mert nem érezték biztonságosnak a gumikat.
A Pirelli Motorsport igazgatója, Paul Hembery elmondta, a csapatok úgy érzik az új abroncsok biztonságosak.
"Elmagyaráztuk a hétvégére tett változtatásokat és a további lépéseket, amelyről úgy gondoljuk jó irány. Levelet írtunk Charlie-nak és arra kértük közölje a csapatokkal igényeinket, mert a múlt hétvégén történtek ellenére néhányan még mindig olyat tennének, amit véleményünk szerint nem kellene."