DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap
F1

Webber: Az F1-nek biztonságos abroncsokra van szüksége

Mark Webber szerint a Formula-1-nek meg kell változtatnia az abroncsokkal kapcsolatos biztonsági megközelítését és ezért szigorúbb szezon előtti tesztre lenne szükség.

A Brit Nagydíjon a gyors silverstone-i pályán tapasztalt sorozatos durrdefektek a biztonsággal kapcsolatos aggodalmakat keltettek. Webber szerint sem elhanyagolható a kérdés és bizony szerinte jobban fel kellene készülni az extrém helyzetekre.

"Ilyen környezetben, ezen a szinten tartós abroncsokra van szükség, amelyek az összes pályán, minden körülmények között jól teljesítenek" - nyilatkozta Webber. "A Pirelli tudja, hogy a csapatok a határon fogják használni az abroncsokat, ezért készen kell állniuk arra, ami rájuk vár, és a biztonságnak kell az első helyen szerepelnie. A csapatoknak nagyon szigorú szabályoknak kell megfelelniük az autókkal kapcsolatban, törésteszt meg minden, melyet minden évben teljesíteniük kell, és ezek nehéz tesztek, ezért biztosítanunk kell azt, hogy az abroncsbeszállító is hasonlóan jár el."

Webber ugyanakkor azt is elismeri, hogy bizony a Pirelli a biztonság növelése érdekében tett fáradozási néha elvesztek a csapatok teljesítményhajszoló törekvései között. "Ezt megpróbáltuk már a múltban, hogy jó legyen a látvány, és az embereknek is van véleményük, mert őket ez érdekli, de a biztonság az más. A teljesítmény egy dolog, de a biztonságot sem szabad figyelmen kívül hagyni, ezért meg kell találnunk a helyes utat. Silverstone nagyon drámai és hihetetlenül veszélyes forgatókönyv volt mindenki számára."



A Brit Nagydíjat követően a Red Bull csapat technikai igazgatója, Adrian Newey azt mondta, hogy Silverstone-t el lehetett volna kerülni, ha a csapatok egyetértettek volna a Pirelli kérésével kapcsolatban, amikor az olasz cég meg akarta változtatni a keverékek gyártási technológiáját és ezáltal az összetételét. Webber szerint pedig az F1-ben nagyobb figyelmet kellene szentelni az ilyen tapasztalt mérnökök véleményének. "Amikor olyan valaki aggódik, mint Adrian Newey, aki nem felejtette el azt, hogy mi történt 1994-ben Imolában, amikor Ayrton Senna meghalt egy Williamst vezetve, akkor azt tudom mondani, hogy ezek a dolgok nem jelentéktelenek a számára. Adrian okos fickó, de ugyanúgy vannak érzelmei, mint bárki másnak, ezért ezeket a dolgokat megfelelően kell kezelni, és a Pirelli helyesen is kezeli azokat. És ha Adriannak véleménye van, különösen, ami a biztonságot illeti, akkor azt figyelembe kell vennünk."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: