Miután a Formula-1-ben minden résztvevő azon dolgozik, hogy ne ismétlődjenek meg a Brit Nagydíjon tapasztalt gumiproblémák, az FIA eleget téve a Pirelli kérésének szigorításokat vezetett be a gumikat illetően.
A Pirelli csütörtökön levélben kérte az irányítótestületet arra, hogy a csapatoknak szigorúan szabják meg, milyen feltételek mellett használhatják az abroncsokat.
Pénteken a Formula-1 versenyigazgatója, Charlie Whiting levelet intézett a csapatokhoz: "Biztonsági okok miatt a Pirelli arra kért minket, hogy az autókon az alábbi követelményeknek megfelelően kerüljenek felhasználásra az abroncsok. Minden csapat felelőssége lesz, hogy ezek az értékek megfelelők legyenek és folyamatosan megfeleljenek az előírásoknak."
A levélből kiderült, hogy az első és hátsó abroncsok minimális nyomása 16 psi lesz, működés közben a minimális nyomás első abroncsok esetében 20 psi, a hátsók esetében 19 psi
A kerék dőlésszöge negatív irányban az első kerekek esetében maximum négy fok lehet, a hátsóknál 2,5 fok.
Ezen felül: "Az első és a hátsó abroncsokat az autó azon oldalán kell használni, melyre eredetileg készültek (tilos felcserélni őket)."
Az FIA megtiltotta a gumik felcserélését
https://formula.hu/f1/2013/07/05/az-fia-megtiltotta-a-gumik-felcsereleset 2013-07-05 13:15:00 2013-07-05 13:15:00
Az FIA megtiltotta a csapatoknak, hogy az abroncsokat felcseréljék és szigorúan meghatározta a guminyomásokat és a kerék dőlésszöget a hétvégi Német Nagydíjra.