Annak ellenére, hogy a silverstone-i futamot a harmadik helyen fejezte be, Fernando Alonso továbbra is aggódik a sebességhátrány miatt, amelynek köszönhetően csak a 10. helyet szerezte meg az időmérő edzésen.
"örültünk a megszerzett pontoknak, de nem voltam elégedett a teljesítménnyel. Itt választ kell kapnunk arra a kérdésre, hogy Silverstone kisiklás volt-e és nem sikerült megtalálni a megfelelő egyensúlyt, vagy beállítást erre a pályára, esetleg mindenki más nagyobb lépést tett-e, mi pedig visszaesést értünk-e el. Választ kell kapni erre a kérdésre és formajavulást elérni."
Alonso szerint a Ferrari első feltételezései azt mutatják, speciális problémák voltak Silverstone-ban.
"Nagyon mélyen kielemeztük Silverstone-t, mivel nem voltunk versenyképesek és néhány problémát találtunk az autó aerodinamikájában, a beállításokkal valamit jobban kell csinálni a nagyobb sebességű kanyarok esetében."
A kétszeres világbajnok szerint a Pirelli módosított 2013-as abroncsainak gyors megismerésével nagyobb előnyre tehetnek szert, mint azzal, ha a Ferrari az autó javítására koncentrál.
"Itt és Magyarországon a gumik fognak dominálni - hogyan teljesítenek az autón. Ãgy azt hiszem, nem kell aggódnunk, mert a gumik jók lehetnek számunkra, vagy nem fognak rosszabbul működni, mint más autókon. Az aerodinamikai beállítással egy, vagy két tizedmásodpercet nyerhetsz, a gumikkal másodperceket veszíthetsz. Ãgy jobban kell alkalmazkodnunk az új abroncsokhoz, mint a többieknek és erre nagy figyelmet fordítunk."

"Nagyon veszélyes helyzet volt, de nem hiszem, hogy akkor foglalkoztam volna vele" - mondta el Alonso arról az esetről, amikor a Brit Nagydíjon Perez McLarenjét követve a mexikói pilóta abroncsa eldurrant. "Jobbról akartam megelőzni Sergiót, amely szerencsés volt, mert ha balra húzok, talán egy gumidarab megütötte volna sisakom. Az acéldarabok 300 kilométer/órás sebességgel repülnek, ez olyan, mintha lövést, vagy késszúrást kapnál. Most a Pirelli néhány változtatást végzett, bízunk benne, sikerült megoldani a problémát, mivel tudják, mit csinálnak. Majd kiderül és remélhetőleg nem merülnek fel újra ilyen problémák, mivel az nem tette jót a sportnak. Majd meglátjuk, hogyan befolyásolja ez teljesítményünket: ez a harmadik, vagy negyedik változtatás, melyet az idei évben tesztnek: néhány hátrányos volt számunkra, néhány jó, az a következő kérdés, hogy a mostani változtatás milyen lesz. Azonban csak a hátsó abroncsokat változtatták meg és szokás szerint a felmelegítés szempontjából ez sokkal kevésbé problémás terület, mint az első abroncsok esetében. De ma a teljesítmény másodlagos fontosságú. Olyan gumira van szükségünk, amellyel célba lehet érni és nem okoz sérülést."