A Leon e-Hybrid kombi verziója a mindennapos használatra alkalmas, igen vonzó külső jegyekkel rendelkező, erős autó. Pluszpont mellette, hogy a manapság divatos zöld hullámnak is maximálisan megfelel. Ez a kombináció azért persze igényel némi kompromisszumot.
Esetünkben ez leginkább a komfort módban is feszes rugózásban nyilvánul meg. A hangszórókból is érkező sportos hang és a kipufogónak látszó díszítések hátul az autóipar bevált és sokat alkalmazott fogásai közé tartoznak.
A sportosság és a tölthető hibrid hajtáslánc párosítása izgalmas elegyet alkot, az eltárolt áram mennyisége optimális esetben 55-60 kilométeres elektromos hatótávot biztosít.
A 13,4 kWh-s akkumulátort arra találták ki, hogy a tulajdonos otthon töltse, hiszen a kocsit hiába is visszük gyorstöltést biztosító töltőpontra, az autó mindössze 3,7 kW energiát vesz fel óránként. Az eltöltött időt és a felvett árammennyiséget nézve nem ez a leggazdaságosabb tankolási mód, ezért az otthoni hálózatról – ahol az idő nem annyira számít – jóval gazdaságosabb elektronokat vételezni.
A jelek szerint a VW csoport átlagos márkái még mindig nehezen birkóznak meg a központi kijelzőkkel: esetünkben ez azt jelenti, hogy a menürendszernél láttunk már könnyebben kezelhetőt és átláthatóbbat is. Az erősebb visszatöltést vagy a tisztán elektromos módot például a szoftver útvesztőiben kell keresgélni – szerencsésebb lett volna ezeknek a sűrűbben használt funkcióknak külön gombot adni. A kormányra telepített kapcsolók ellenben látványosak, tetszetősek.
Az utastér hozza a külső által sugallt sportos életérzést, kiválóak az első ülések, nagyon dögös a műszerfal, a karosszérián és a felniken is meg-megjelenő bronzszínnel bent is nagyon jól játszottak a tervezők. Az USB-csatlakozók száma elöl-hátul is megfelelő, hátul hatalmas a lábtér.
A tölthető hibridség hátránya, hogy az eredetileg 620 literes raktér 470 literre változott, de szerencsére a hátsó ülések lehajtásakor a padlózat teljesen sík marad. Ekkor a literek száma az igen tekintélyes 1450 literre változik, de persze nem emiatt lesz kelendő a konnektoros Cupra a hazai piacon.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4672/1799/1448 mm
Motor: 1395 cm3, 248 LE/5000, 400 Nm/1550
Gyorsulás (0–100 km/h): 7 s
Ár: 15 670 700 Ft (alapár: 14 011 910 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária