A budapesti nívós The Ritz-Carlton Budapest Hotelben tartott elegáns modellbemutatót a Maserati Wallis Motor. Az eseményen résztvevők itthon először csodálhatták meg személyesen a Maserati Levante Hybrid-et és ismerkedhettek meg közelebbről a csúcskategóriás hibrid autóval.
Megőrzött Maserati értékek
A szigonyos márka alapításától kezdve innovatív szemlélettel képviseltette magát a luxusautó-piacon, Levante modellje pedig kifejezi a vállalat elektromos autók világába vezető stratégiájának filozófiáját. A Maserati a teljesítménynövelés mellett hű marad márkaértékeihez, az agilitást, sebességet, a luxust és a vezetési élményt pedig az üzemanyagfogyasztás csökkentése mellett is garantálja. Ennek a filozófiának köszönhetően született meg a Levante hibrid SUV, mely magán viseli a Maserati márka minden kiemelkedő jellemzőjét – beleértve a semmivel nem összetéveszthető dübörgő hangot is. A Levante Hybrid csúcsra járatott hatékonyságával új magasságokba emeli a teljesítményt és a stílust.
Hibátlan teljesítmény
Az új Levente hibrid technológiáját arra tervezték, hogy a mindennapi kalandok még nagyobb élvezetet nyújtsanak. Az itthon most bemutatott modell egy négyhengeres, kétliteres motort társít egy 48 voltos hibrid rendszerrel, az eBoosterrel való kombináció kiváló, dinamikus teljesítményt biztosít. Köszönhetően a 330 lóerős maximális teljesítménynek és a 450 Nm-es nyomatéknak, ami már 2250-es fordulatszámon rendelkezésre áll, a Levante Hybrid öszkerékmeghajtás esetén elérhető teljesítménye bámulatos: az autó 240 km/órás végsebességre képes és 6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre.
Hibrid hatékonyság
A klasszikus motor mellett a Levante Hybrid gördülékeny mozgatását egy 48 voltos hibrid rendszer támogatja: a szíjhatású indítógenerátor (BSG) rásegít a belsőégésű motorra, lassítás és fékezés közben energiát termel, és tölti az akkumulátort, meghajtást biztosítva az eBoosternek. A hibrid változat súlyra könnyebb, mint a hathengeres benzin-, vagy dízelmotorral szerelt verzióké, emellett hatékonyabb súlyeloszlással rendelkezik, hiszen az autó hátuljába szerelt akkumulátor optimális tömegegyensúlyt eredményez anélkül, hogy csökkentené a csomagtér méretét. Ennek köszönhetően a Levante még agilisabb, tovább fokozva a vezetési élményt.
A hibrid rendszer 18%-kal kevesebb üzemanyagot használ ugyanazon teljesítmény esetén, mint a 350 lóerős V6-os motorral ellátott társa, és nagyobb teljesítmény-leadásra képes, mint a korábbi dízel Levante. Az alacsony fogyasztásának és kibocsátásának köszönhetően a Levante Hybrid hatékonyan szárnyal az utakon – a visszafogott hibrid technológia valójában tehát elképesztő erőt ad a Maseratinak, sebességben megelőzve még a modell dízel verzióját is.
Elegáns külcsín, stílusos belbecs
A Levante hibrid verziója kifinomult és egyedi színben pompázik: a modell egy új, Azzurro Astro névre keresztelt, háromrétegű metál fényezést kapott, ami a márka egyedi felszereltségi programjának, a Maserati Fuoriserie-nek része. A modell különleges és egyedi formanyelvét számos további külső és belső részletek hangsúlyozzák, többek között a kék színű fényezéssel kiemelt háromosztatú ikonikus oldalsó légbeömlő nyílás, féknyergek és a C-oszlopon elhelyezett logó.
A különleges kék színárnyalat a modell belsejében is visszaköszön, az ülések öltéseihez használt cérnán. A Levante Hybrid tágas belterét a kobalt-kék ülések és látványos, kézzel készített borítások díszítik.
Csúcstechnológia a maximális ügyfélelégedettségért
A Levante Hybrid Maserati Connect rendszerrel van felszerelve, ami lehetővé teszi az autó állapotának folyamatos monitorozását. A rendszer javítás, karbantartás szükségessége esetén azonnal jelez, így növelve az ügyfélelégedettségi élményt. Okostelefonnal vagy okosórával, a vezető a Maserati Connect App segítségével csatlakozhat az autó rendszerére. Ez otthonról is lehetséges virtuális személyi asszisztens (Amazon Alexa vagy Google Assist) segítségével.
A Maserati Levante Hybrid már elérhető a Maserati kizárólagos hazai forgalmazójánál, a Maserati Wallis Motornál.
MŰSZAKI ADATOK |
|
LEVANTE HYBRID |
|
MOTOR |
|
Elrendezés |
L4 lágyhibrid eBoosterrel és 48V BSG-vel |
Lökettérfogat (cc) |
1995 |
Furat x Löket (mm) |
84 x 90 |
Sűrítési arány |
9.5:1 |
Maximális teljesítmény (hp @ rpm) |
330 @ 5750 |
Nyomaték maximum (Nm @ rpm) |
450 @ 2250 |
Üzemanyag befecskendezés |
Közvetlen befecskendezés GDI |
Befecskendezési nyomás (bar) |
200 |
Feltöltés |
Mono-scroll turbófeltöltő és eBooster 48 V |
Főtengely |
Kovácsolt acél |
Olajozás |
Változó szállítási kapacitású olajszivattyú |
Vezérlési rendszer |
Láncmeghajtás felső vezérműtengely Multiair-rel |
TELJESÍTMÉNY |
|
Gyorsulás |
6.0 |
Maximális sebesség |
240 |
Fékút 100-ról 0-ra km/h (m) |
36 |
ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS ÉS C02 KIBOCSÁTÁS |
|
Kombinált fogyasztás (l/100 km) |
Pontosítás alatt |
Kombinált károsanyag kibocsátás (g/km) |
231-252 |
VÁLTÓ |
|
Sebességváltó |
ZF nyolcfokozatú automata |
Sebességfokozatok |
1: 5; 2: 3.2; 3: 2.14; 4: 1.72; 5: 1.31; 6: 1.00; 7: 0.82; 8: 0.64; Hátramenet: 3.46; final: 3.27 |
Erőátvitel |
Összkerékhajtás korlátozott csúszású önzáró mechanikus hátsó differenciálművel |
FELFÜGGESZTÉS |
|
Első |
Kettős keresztlengőkar |
Hátsó |
Multilink felfüggesztés |
FÉKEK |
|
Első |
Hűtött tárcsák 345x32 mm, 2 dugattyús úszó féknyergek |
Hátsó |
Hűtött tárcsák 330x22 mm, 1 dugattyús úszó féknyergek |
MÉRETEK ÉS SÚLYOK |
|
Első/Hátsó |
265/50 R19 |
H x SZ x M (mm) |
5005 x 1981 x 1693 |
Tengelytáv (mm) |
3004 |
Első/Hátsó nyomtáv (mm) |
1631 / 1662 |
Csomagtér (l) |
580 |
Üzemanyagtartály (l) |
80 |
Súly (kg) |
2090 |