A brit CarWow online autós magazin stábja rendszeresen szervez gyorsulási versenyeket modern szériaautók számára, az ellenfeleket általában gondosan válogatják össze, hogy szoros küzdelmek alakuljanak ki. Nemrég a Lexus LC 500-ast vetették össze a Ford Mustang Bullittal. Mindkét hátsókerék-meghajtású sportkocsi a nagy túrakupék közé tartozik, közel azonos méreteik és motorkonstrukciójuk miatt sejthető volt, hogy nem alakul ki jelentős különbség a negyed mérföldig tartó gyorsulás során.
Olyan ötliteres, szívó V8-as benzinmotorok hajtják őket, amelyeknek nincs ellenére a pörgetés: a japán modell 7100-nál, az amerikai 7250-nél adja le a legnagyobb teljesítményét, közben a sofőrök garantáltan libabőrösek lesznek nemcsak a menetdinamikai, hanem az akusztikai élménytől is. Nagyon közel állnak egymáshoz a műszaki adatok, a legnagyobb különbség, hogy a Lexusban egy tízfokozatú automatikus, a Fordban pedig egy hatfokozatú kézi váltó továbbítja a motor erejét a hátsó kerekek felé (az alap Mustang szintén kapható tízfokozatú automatával).
Már a CarWow első gyorsulási versenyében egyértelmű volt a Lexus fölénye, pedig az igényesebb belső terű, gondosabb hangszigetelésű LC 500 több mint egy mázsával nyom többet a mérlegen vetélytársánál. Másodszorra a Mustangban bekapcsolták a rajtautomatikát, amely nem engedi egy előre beprogramozott érték fölé pörgetni a motort induláskor. Ekkor már a Ford rugaszkodott el jobban a rajtvonaltól, de a visszajátszásból kiderült, hogy ezt nemcsak a szoftveres segítségnek köszönhette, hanem annak is, hogy a Lexus sofőrje bizony késve reagált az indulási jelre.
Ennek ellenére az LC 500 a célig behozta a hátrányát, végül mindkét kocsi 12,6 másodperc alatt teljesítette a 402 méteres távot. A gördülő rajtos versenyekben is fölényben volt a Lexus, akárcsak a fékteszt során, amikor 70 mérföld/órás – 115 km/óra - sebességről kellett a lehető leghamarabb megállni: itt nevetségesen sok, másfél autóhosszt vert a Mustangra a japán luxuskupé. Lehetséges, hogy ha az autóversenyzőként is tehetséges Steve McQueen ma forgatná a Bullittot, már nem egy Mustangot választana a San Franciscó-i üldözéshez? Egy újabb kérdés, mely örökre megválaszolatlan marad.
A Lexus 2016 januárjában leplezte le az LC-t a Detroiti Autószalonon, rögtön egy benzines (LC 500) és egy hibrid (LC 500 h) hajtással. Két évvel később ugyanitt mutatkozott be a hatodik generációs Mustang limitált szériás, Bullitt különkiadása, amivel Steve McQueen (1930-1980) egyik leghíresebb filmjének, a közel tízperces autós üldözési jelenetéről ismert Bullittnak az 50. évfordulója előtt tisztelgett a márka.
Lexus LC 500 | Ford Mustang Bullitt | |
Hossz./szél./mag. (mm) | 4770/1920/1345 | 4789/1916/1382 |
Nyomtáv elöl/hátul (mm) | 1630/1635 | 1642/1642 |
Üres tömeg (kg) | 1965 | 1851 |
Motor | V8-as szívó | V8-as szívó |
Hengerűrtaralom (cm3) | 4969 | 5038 |
Furat/löket (mm) | 94/89,5 | 93/92,7 |
Sűrítési viszony | 12,3:1 | 12,0:1 |
Max. teljesítmény (LE/ford.) | 477/7100 | 464/7250 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 540/4800 | 529/4600 |
Sebességváltó | 10 fokozatú automata | 6 fokozatú kézi |
Gyorsulás 0-100 km/h (sec) | 4,4 | 4,5 |
Végsebesség (km/h) | 270 | 263 |
Átlagfogyasztás, WLTP (l/100 km) | 11,6 | 11,8 |
Fotók: Lexus, CarWow YouTube-csatorna