DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Egyéb

Menetpróba - Opel Insignia GSi 2.0D BiTurbo

Ugye emlékszik a tisztelt olvasó a Kadett-Corsa-Astra GSi-kre? Ha nem, akkor túl fiatal, ha mégis, a nosztalgia csak keveseket akar arra kényszeríteni, hogy 2020-ban is ezt a három betűt akarja látni Opeljén, mondjuk az OPC helyett. Vagy mégis megmozgatja a márkahű vevők fantáziáját egy Insignia GSi, méghozzá dízel kivitelben?

Előrebocsátjuk, hogy mire szerkesztőségünkbe érkezett a tesztmodell, már nem is elérhető a hivatalos árlistákon, köszönhetően az aktuális környezetvédelmi szabályzásoknak, amelyek alaposan megnehezítik az importőrök munkáját. A kétliteres, duplaturbós dízelmotornak búcsút kellett inteni, helyette egy 230 lóerős benzines erőforrással kerül nemsokára forgalomba az Opel egyik zászlóshajója – de nekünk most mégis a gázolajos sportoló teljesítménye alapján kell értékítéletet mondanunk.

IMG_8170_resize



Talán kijelenthető, hogy némely konkurens bevált receptje – erős dízelmotort a sportmodellekbe – az Insignia esetében nem feltétlenül jött be. A nyomaték és a teljesítmény mértéke rendben találtatott, de a motor hangja sajnos nem illett ebbe a modellbe. Remek, fürge utazóautó az Insignia GSi, de valahogy nem az igazi.   

IMG_8329_resize

A sportosra hangolt négykerék-hajtás, a gyors váltó, a 20 colos Michelin sportabroncsok és a hatásos fékek nagyon jó elegyet képeznek. A közel ötméteres limuzinnal elég durva kanyarsebességeket lehet elérni, amely tulajdonsággal akár sok drágább autót is meg lehet viccelni. Ugyanakkor kijelenthetjük, hogy az Insignia GSi talán még pályanapokon sem lenne képes hozni azt az érzést, amelyet kiválóan eltalált zöld színe (felára 1,2 millió forint) és egész megjelenése sugall.

IMG_8180_resize

A dízel helyett a visszaváltásoknál durrogó benzinmotor feltehetően egész más hangulatot varázsol a fülkébe, talán ezzel lehet teljes a GSi életérzés

Hogy miről is beszélünk? A lökhárítók és a küszöbök mellett a hatalmas keréktárcsák mind azt szeretnék bizonyítani, hogy aki birtokba veszi ezt a négykerekűt, a közlekedés különleges szereplőjévé válik. Vonzza a figyelmet a külső, de a vékony oldalfalú abroncsok nem valók a hazai utakra, mert vezetés közben nagyon kell figyelni az úthibákra és a gödrökre. Ha az aszfalt tükörsima, a rugózás a Sport fokozatot leszámítva kényelmes használatot tesz lehetővé a mindennapokon. Az utastérben a fantasztikusan kényelmesre tervezett sportülések, valamint a lecsapott aljú kormány emlékeztet arra, hogy GSi jelzés található az Opel fenekén, de az időről időre felvillanó, motorproblémát jelző felirat a műszerfalon nem jó ómen egy leendő vásárló meggyőzésére. Ami az étvágyat illeti: itt sem büszkélkedhet ez az Insignia, az erőforrás fogyasztása a települések közötti országutakon a legjobb, de 8 literes fogyasztás alá ezzel a specifikációval lehetetlen beférni.      

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4897/1863/1445 mm

Motor: 1956 cm3, 210 LE/4000, 480 Nm/1750–2500

Gyorsulás (0–100 km/h): 7,5 s

Ár: 17 500 000 Ft (alapár: 13 580 000 Ft)

Tesztautó: Opel Southeast Europe Autóforgalmazó Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: