Az e-Niróval közel ezer kilométert tettünk meg, és a modell „tartotta” a szavát. Budáról Miskolcig körülbelül 200 kilométert autózva, a gázpedálállásra és a műfajban már-már kötelezően betartandó takarékossági tanácsokra alig figyelve érkezéskor még mindig 230 kilométer hatótávot jelzett az autó műszerfala. Ami azt jelentette, hogy a Tesla Model3 Long Range változatát követően ez lett az első e-autó vidéki szerkesztőségünkben, amellyel oda-vissza megjárható a főváros.
Nagy dolog ez abban a világban, ahol szinte az összes elektromos modell prospektusában csak úgy röpködnek a 400 kilométerek, de a valóságban csak sokkal kisebb számokra képesek a prémium és középkategóriás márkák. Ehhez képest a Kia e-Niro a kisebb akkujával is közel 300 kilométert teljesít, és a nemrégiben nálunk járt hibrid változatról is csak csupa jót tudtunk mondani.
A töltés a többé-kevésbé mindenhol elérhető DC-s, 50 kW-os fejen keresztül nulláról 80%-os állapotra 75 percet vesz igénybe, megfelelő AC-s tankolásnál ez az érték már 10 óra környékére ugrik, ha pedig valaki az átlagos otthoni konnektorból próbálkozik, bizony 24 órán túli értéket lát a műszerfalon, mint hátralévő töltési idő.
Ha elvonatkoztatunk a fantasztikus műszaki adatoktól, arra is rácsodálkozhatunk, hogy a karosszéria is telitalálat. A SUV-os kialakítás nagyon divatos, ráadásul könnyű belőle a ki- és a beszállás. Ez derékfájósoknak és idősebbeknek komoly érv lehet az autó mellett. Az utastérnél az a meglepetés, hogy nincs meglepetés. Nincs a Tesla-féle, egy monitorról irányítunk mindent típusú alkatrész- és kábelspórolás, amit az amerikaiak minimál dizájnnak álcáznak. A klíma szabályozása a hagyományos tekerőgombokkal és kapcsolókkal történik, a központi kijelző pedig a Kiákban megszokott, kiegészítve pár villanyautós funkcióval. A raktér 451 literes, amely 1405 literre bővíthető, miközben jól el lehet férni a hátsó üléseken is.
Ennyi pozitív tapasztalat után jöhet a feketeleves, amely a kereskedések pénztáránál érheti a vásárlót. Az általunk kipróbált modellért több mint 15 millió forintot kell leszurkolni, persze ezt az összeget csökkenthetjük az extrákkal és az állami támogatással, végső esetben a hatótávval is. Ha nagyon meghúzzuk a nadrágszíjat, 10 millió forint alatti összeget kapunk, de azt tanácsoljuk, aki teheti, mégis a csúcsváltozatot kérje az eladóktól.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4375/1805/1560 mm
Motor: villany – 204 LE, 395 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,8 s
Ár: 15 289 000 Ft (alapár: 12 843 000 Ft) *
Tesztautó: Kia Motors Hungary
* állami támogatás nélkül