A cím nem véletlen, a Toyota a tavalyi hazai újautó-eladásokban a hatodik helyen végzett, előtte a VW található, mindössze 108 darabos előnnyel. Idén izgalmas lesz ez a játszma, mert 2019-ben hét új típust dobott piacra a japán gyártó, köztük a teljesen megújult Corolla családot. Az új hibrid rendszer, és az 1,6-os szívó motor megtartása is mutatja, hogy a japánok minden apró piaci rést készek betömni. Ez a „nyomulás” egész jó számokat eredményezhet itthon, és Európában is.
Tesztautónk legfőbb érdekessége a kétliteres benzinmotorral szerelt hibridtechnika, aminek az összteljesítménye 180 lóerő. A villanymotor 202 Nm-t produkál, amihez csatlakozik a benzinmotor 190 Nm-es értéke. Ez már sejteti, hogy az erővel, a reakciókészséggel és a gyorsítással nem volt gond. Mielőtt azt gondolná az olvasó, hogy a Toyota sportmodellt dobott a piacra, ez tévedés: válaszoltak az európai vevők igényeire, akik vérszegénynek tartották az 1,8-as hibridet.
A gyorsaság mostantól tehát megfelelő, és ami még nagy változás, az a hat, előre leprogramozott sebességet tartalmazó e-CVT váltó. Ezzel megoldották a korábbi Auris és a jelenlegi Prius legnagyobb hibáját, ami az erősebb gyorsításkor felpörgő motor volt. Szerencsére éhezni nem felejtett el az autó: 5,5 liter körüli átlagot is mértünk a teszthéten. Újdonság, hogy fordulatszámmérő került a műszerfalra, így jól látható, hogy autópálya-tempónál kétezer körül pörög a motor. Mókás leírni, de ez valódi dízelélmény.
Az ötajtós karosszéria az eltérő színű tetővel sportos külsőt eredményezett, amihez hozzájárultak a 18 colos keréktárcsák. A sportos kinézet hátulütője a különösen kemény rugózás, ami valahogy hátul jobban érződik. Az ötajtós kivitel másik hátránya, hogy a csomagtartó 330 literes, a tengelytáv pedig hat centivel kisebb a kombi és a szedán változatnál. Ha valaki ezekkel együtt tud élni, akkor jól el lehet a tesztautónkkal.
A belső is változott, a korábbi átlagos, igazán japán autós belteret, egy fokkal izgalmasabb berendezés váltotta. Nagy táblagép került középre, használható menürendszerrel, egyetlen furcsaság, hogy a műszerfal talán túlzottan kijön az elöl ülők felé, és feleslegesen veszi el a terüket.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4370/1790/1435 mm
Motor: 1987 cm3, + villanymotor, összteljesítmény: 200 LE/6000
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,9 s
Ár: 9 780 000 Ft (alapár: 8 210 000 Ft)
Tesztautó: Toyota Motor Hungary