DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Menetpróba - Alfa Romeo Stelvio 2.0 Super Q4

Az utóbbi években a szabadidő-autó lett a legdivatosabb járműfajta. Mit várhatunk attól a modelltől, amely az egyik legjobban vezethető, és 280 lóerős benzinmotor hajtja?

Az egyik legizgalmasabb SUV a jelenlegi piacon talán az Alfa Romeo Stelvio, ugyanis olyan kombinációban is elérhető, ami leginkább az Egyesült Államokban forgalmazott autókra jellemző: kizárólag hátsókerék-hajtással. Tesztautónk a 4x4-es rendszerrel szerelt Q4-es változatot képviselte, de így sem voltunk csalódottak.

menetproba-2020-alfa-romeo-stelvio-02



A hajtás és a sportos imázs egyszerű próbája a vizes füvön történő körbe fordulás, forgás, nagyobb gázzal. Ilyen körülmények között alacsony sebességnél, senkit és semmit sem veszélyeztetve lehet próbálgatni az autót. A szabadtéri „fánkozás” közben szerencsére érződött, hogy alapban hátul hajt, és csak túlpörgés esetén kapcsolódnak be az első kerekek a hajtásba. Szóval aggodalomra semmi ok, ebben a kombinációban is enged valamennyi szórakozást a rendszer, különösen, hogy a kiváló hanghatást a 280 lóerős benzinmotor biztosította. A rugózás jól eltalált, nincs kanyarokban bizonytalankodás, botladozás, jól ”rá lehet fűzni” az ívekre az autót. A dinamikáról sokat elmond az 5,7 másodperces százra gyorsulás, a természetes kipufogóhangok jótékony hatását nem lehet eléggé hangsúlyozni.

menetproba-2020-alfa-romeo-stelvio-04

Az átlagos szabadidő-autók közül nem csak a szépen rajzolt karosszériájával és a jó vezethetőségével tűnik ki a Stelvio. Az utastér is hozza az elkülönülést. A cső alakú műszerek és a kialakítás szemet gyönyörködtető, jók az anyagok, és a kidolgozás is kiváló.

menetproba-2020-alfa-romeo-stelvio-01

A személyautós, hátsóhajtású alap remekül vezethető szabadidő-autóvá varázsolja a Stelviót

Aki esetleg fájlalja, hogy a Giuliából nem készült kombi, annak a Stelvio az irány. A csomagtér 525 literes, sík felületekkel határolt és jól pakolható. Hátul nagyon jól el lehet férni, a lejjebb engedett első üléseknél okoz gondot, hogy a hátul ülők lábfeje alig fér el az előttük ülők alatt. Az első fotelek emellett kicsit szembe mennek a sportossággal, mert az oldaltartásuk kicsi, így kanyarokban kevésbé támasztanak. Ugyanakkor a kényelmükkel és a kidolgozottságukkal nincs semmi gond. Az extra szilárd karosszéria előnye ott is jelentkezik, hogy zörgésmentes az utastér.

menetproba-2020-alfa-romeo-stelvio-03

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4867/1903/1648 mm

Motor: 1995 cm3, 280 LE/5250, 400 Nm/2250

Gyorsulás (0–100 km/h): 5,7 s

Ár: 19 329 000 Ft (alapár: 15 130 000 Ft)

Tesztautó: FCA Central and Eastern Europe Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: