A Ford Mondeo a testes üzleti autók között az egyik utolsó darab. A modell és a név jövője kétséges, mert – a szabadidőautó-őrület miatt – lehet, hogy teljesen más formában látjuk viszont a típusnevet, ha találkozunk még vele egyáltalán. Azért, hogy a piacon még pár évig nyerő legyen a Mondeo, a Ford végrehajtotta a legutolsó frissítést, és megalkotta a legjobb változatot, ami remekül illik a ma uralkodó zöld hullámhoz.
Sokaknak újdonságként hat a hibrid Mondeo, pedig Európában 2014 óta elérhető a dízel ellenfél, igaz eddig csak a kevésbé praktikus, négyajtós karosszériával árulták. A kombinál a csomagtartón látszik leginkább a zöldítés: az eredeti 525 liter 403-ra csökkent, lehajtott hátsó üléseknél az 1630 liter pedig 1530-ra változott. A vontatható tömeg 750 kilóra esett vissza, de ez kevésbé zavaró. A hátsó ülések mögött lévő lapos, dobozszerű, nagyjából tíz centi magas kiemelkedés már jobban, ugyanis ez alatt lakik az 1,4 kWh teljesítményű akkumulátor.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy jó irány a kettős üzem alkalmazása, és a dízelből nyugodtan át lehet ülni a trendi hibridbe. A közel ötméteres kombiba a Toyotákból ismert hajtáslánc került, egyszerű szerkezetű, kétliteres benzines motorral kombinálva. Ez a párosítás garancia az üzembiztos működésre és arra, hogy az autó értéktartása remek lesz.
A hibrid mód leginkább városban észlelhető, ahol keveset működik a hagyományos motor. A hibridekre jellemző csend itt is jelen van, ez nagyon kellemes velejárója a környezetbarátságnak. Országúton az 5,5 literes fogyasztás elérhető, pluszpont, hogy ez városban alig emelkedik.
Az árazás hozható fel talán egyedüli komoly negatívumként az apró külső változtatásokon átesett hibridnél: csak a két csúcsfelszereltséggel érhető el az utazóautó. Ehhez a tulajdonsághoz jól illenek a kissé ódivatú, vastag oldalfalú, kis gördülési ellenállású abroncsok, amelyek nagymértékben hozzájárulnak az igen kényelmes rugózáshoz.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4867/1911/1501 mm
Motor: 1999 cm3 + villanymotor, összteljesítmény: 187 LE
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,4 s
Ár: 12 910 000 Ft (alapár: 11 475 000 Ft)
Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.