Nehéz küldetés a hibáit sorolni az Egyesült Államok legkelendőbb személyautójának, sok autógyár „örülne”, ha tesztekben és statisztikákban csak ezeket látná a gyártmányai mellett. Azt ugyan kritikával lehet illetni, hogy csak egy karosszériaváltozatban, elegáns szedánként kapható, és hiányzik a praktikusabb kombi vagy az ötajtós, de ettől eltekintve majdhogynem álomautó az új Camry.
Elnézve a konkurensek erőforrásválasztékát, sokaknak kevés lehet a kínálatban fellelhető egyetlen motor és a kötött, kevésbé személyre szabható felszereltség. Talán a legfájóbb, hogy néhány helyen látszik spórolás, például a csomagtartó műanyag rögzítőfüle esetében, és az is zavaró lehet, hogy a központi kijelzőn (egyelőre) nem érhető el a profi mobiltelefon-tükrözés. De mindösszesen talán csak ezek voltak a Camry hibáit, a mellette szóló érvek pedig egyre csak sorjáznak.
A legnagyobb csábítást talán a hajtáslánc jelentheti. A tervezők a 2,5 literes, alacsony fogyasztásra tervezett, egyszerű szerkezetű, szívó négyhengeressel párosították a villanymotort. Ez a kombináció alacsony üzemeltetési költségeket és kiváló értéktartást biztosít. A közel ötméteres autó fogyasztására jól illik a jelképes jelző, a legjobb értéket városban és agglomerációban produkálta, ahol – odafigyelős vezetéssel – 5-5,5 literrel is megelégszik a Toyota limuzinja. Aki sportosabban vezet és autópályán is közlekedik, annak viszont könnyen hét liter fölé is mehet a fogyasztás.
A Camry másik vonzereje az ereje. Gyorsításkor nincs motorbőgés, jó a gyorsulás, és nagy előnye, hogy autópályás előzeseknél sincs gyengélkedés. A villanymotor és a benzinmotor ilyen sebességnél is erőteljes, így akár a 160-170-es utazótempót is jól bírja a Toyota. A hátul ülőket különösen jól kényeztette tesztautónk, ugyanis a középső kartámasz vezérlőegysége és az elektromos ülésállítása a luxusautókat idézte. A habot a tortán a pazar helykínálat mellett az jelentette, hogy az hátsó ülések háttámlája dönthető, ez elvett 24 litert az 524 literes csomagtartóból.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4885/1840/1445 mm
Motor: 2487 cm3, + villanymotor: 215 LE
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,3 s
Ár: 12 890 000 Ft (alapár: 10 500 000 Ft)
Tesztautó: Toyota Motor Hungary