Az ötödik generációs RAV4 valószínűleg nagy zajt fog csapni a szabadidő-autók között, hiszen kiküszöbölték azokat a hibákat, amit az elődjének felróttak. Az egyik gyenge láncszem korábban az egyediség hiánya volt, amely mostanra bőven be lett pótolva: nem túlzás azt állítani, hogy az újdonság 2019-re a mezőny egyik legkarakteresebb autójává vált. A szögletesség a Toyota amerikai SUV-kínálatából lehet ismerős, ott régóta ezt a vonalvezetést használják, de mostanra már az európai szemnek is kívánatos.
A másik problémás terület a hibrid rendszer működéséből adódó ”bégetés” volt, ami a hajtósabb európai vezetőket zavarta. Ez abból adódott, ha erőteljesen gyorsított a sofőr, a motor fordulatszáma ugyan felszaladt, de miközben a bolygómű dolgozott, az autó nem nagyon vett tudomást a sofőr szándékairól. Szerencsére ez a jelenség enyhült, és már csak minimálisan zavaró.
Az autó a városi forgalomban elsőrangú, hozza a nyugalmat és a csendet az utastérben. Jó a rugózása, a csatornafedeleken, a fekvőrendőrökön jól vizsgázik, a Toyotánál már szerencsére nincs meg a mai szabadidő-autók többségére jellemző kemény rugózás.
Az új padlólemez (TNGA) nemcsak a vezethetőségre hatott jól, hanem a térkínálatra is. A RAV4-ben jól el lehet férni, hátul magas embereknek is elegendő a hely a lábaknak és a térdeknek. A műszerfal is jóval karakteresebb az elődjénél. A hibridség hátránya, hogy a műszerek közül hiányzik a klasszikus fordulatszám- és sebességmérő, ez megszokást vagy vastagabb pénztárcát igényel.
A fogyasztás az öntöltő hibridrendszerrel, városi, városkörnyéki használattal remek: ha valaki rutinos rajongó, akkor öt literrel is eljárhat a Camry-ben és a Lexus ES-ben is használt technikával – ez elmond mindent a rendszer zsenialitásáról. Hosszabb távon persze sokat kér a két és fél literes motor, így ingázásnál nem kifizetődő a technológia.
A levonható tanulság: ezentúl már nem csak a jó műszaki tartalomért és a megbízhatóságért veszik majd a RAV4-et, a pénztárca kinyitásánál megjelenik majd az érzelem is.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4600/1855/1685 mm
Motor: 2487 cm3, 120 LE/5700, 221 Nm/3600–5200+villanymotor: 218 LE
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,7 s
Ár: 11 690 000 Ft (alapár: 9 959 000 Ft)
Tesztautó: Toyota Motor Hungary