A Nissan a válság közepén dobta piacra a Leaf első generációját, amely a körülmények ellenére nagyon jól teljesített. A sikermodellnek az új változata inkább az előd alapjaira épülő, nagyon alaposan felfrissített verziónak tekinthető. Az utód már elhagyta a korai elektromos és hibrid autókra jellemző „érdekes” külsőt. Tesztautónk különlegessége az akkumulátorának a mérete: a Leafben 40 kWh-ás akkucsomag található, amely jótékonyan hat a hatótávolságra. Ez azt jelenti, hogy már hosszabb, kétszáz kilométert meghaladó utakra is el lehet merészkedni az újdonsággal. A gyári értékei igen optimisták, a legjobban persze városi körülmények között teljesít.
A Leafnél is elérhető az egypedálos mód, amit e-Pedal néven reklámoz a Nissan. Ez azt jelenti, hogy ebben az állásban a villanymotornak a motorféke olyan erős, hogy kisebb lassításoknál nyugodtan lehet használni a gázelvételt. Ezt a módszert más is használja (BMW i3), itt is a rendszer része, hogy gázelvétel közben felvillan a féklámpa. Kis gyakorlással elsajátítható ez a vezetési technika. A másik különlegesség, amit szokni kell, hogy nem gázpedált kell mondani, hanem menetpedált vagy gyorsítópedált.
A Leaf hozza a villanyautós standardokat: jól megy és stabil. A nulla reakcióidejű villanymotor ereje városban sok nagy autót megszégyenít, mert rendkívül gyorsan elérhető vele az 50-60 km/órás tempó. Az alacsony súlypont pedig remekül növeli a kanyarsebességet.
Az autó valódi hatótávolsága teljesen feltöltve – az időjárási körülményektől és a használattól függően – 220-260 kilométer. Ekkora hatótáv elegendő ingázásra vagy a városi közlekedésre, ezt stabilan tudja. Ha valakinek ilyen az életvitele vagy a munkája, akkor egy kompakt személyautó helyett jó ajánlat lehet a Leaf. A cégeket a környezetbarátság mellett jobban motiválja a nulla cégautóadó és az alacsonyan tartható fenntartási költségek.
A villany Nissan problémája talán a spórolásnak köszönhető: ez pedig a központi kijelzőnek a kinézete és a kezelhetősége. A Leaf rendszere 2019-ben a hagyományos autók között is fura, a Tesla, a VW vagy a prémiumgyártók megoldásai mellett pedig őskövületnek hat.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4490/1788/1540 mm
Motor: villanymotor, 150 LE, 320 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,9 s
Ár: 11 490 000 Ft (alapár: 11 330 000 Ft)
Tesztautó: Nissan Sales CEE Kft.