A vadonatúj LS megjelenésével együtt a Lexus olyan új technológiákat vezet be a piacon, amelyek világszínvonalú biztonsági teljesítmény mellett a vezetőtámogatás új szintjét kínálják, ami már a márka jövőbeli, önvezető mobilitási rendszerek felé történő elmozdulását előlegezi meg. A Lexus az 1990-es évek óta aktívan szorgalmazza az önvezető rendszerek fejlesztését. Mindig is feltett célja volt a közlekedési balesetek kiküszöbölése, és a személyes mobilitási megoldások biztosítása azoknak, akik máskülönben nem tudnának részesülni ebben a szabadságban. Az új LS fontos előrelépést tesz ezen a téren. A Lexus teljes modellkínálatában megjelenő, aktív biztonsági rendszereket tartalmazó Lexus Safety System + csomag mellett legelsőként kínálja a még fejlettebb Lexus Safety System + A rendszert. Ez a balesetek bekövetkeztét megelőzni hivatott aktív biztonsági rendszerek mellett olyan, még kifinomultabb támogató funkciókat is kínál, amelyek már bizonyos fokú autonóm közlekedést eredményeznek.
A Lexus CoDrive néven ismert rendszer dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatikája és sávkövető asszisztense a 2. szintű SAE International autonómiához mérhető önvezető alkalmasságot eredményeznek.
I. Új és továbbfejlesztett aktív biztonsági technológiák
Ütközés előtti biztonsági rendszer gyalogosészlelő funkcióval és világelső aktív kormányzási asszisztenssel: az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) már a Lexus Safety System + rendszerből ismerős funkció, ám az új LS fedélzetén működését kiegészítettük a gyalogosészlelő funkcióval és a világon elsőként kínált aktív kormányzási asszisztenssel. A PCS rendszer milliméteres hullámhosszon működő radar és sztereó kamera segítségével észleli és azonosítja az LS előtt haladó gyalogosokat és járműveket, majd a vezető figyelmeztetésével, illetve ütközés előtti fékasszisztens és ütközés előtti fékezés funkciókkal segít megelőzni az ütközést vagy mérsékelni annak következményeit. A továbbfejlesztett rendszer képes felismerni a kerékpárosokat, valamint éjjel is észleli a gyalogosokat, autonóm vészfékezési funkciója pedig a korábbinál erőteljesebb lassításra képes. Ha például gyalogost észlel, akár 60 km/órával képes csökkenteni a jármű sebességét, növelve ezzel a baleset elkerülésének esélyét. A gyalogosészlelő figyelmeztető rendszer például ütközésveszély esetén a head-up kijelzőn animációval jelzi a gyalogos jelenlétét és helyzetét, ezzel segítve a vezető ösztönös helyzetfelismerő képességét. Az aktív kormányzási asszisztens felismeri, ha a jármű eredeti nyomvonalán haladva nagy valószínűséggel gyalogossal vagy egyéb folytonos szerkezettel (pl. szalagkorlát) ütközne. Amennyiben a rendszer számításai szerint a vészféktámogatás önmagában nem képes megnyugtatóan elkerülni az ütközést, ám az autót másfelé kormányozva megnő az elkerülés esélye, a riasztást és a fékek automatikus működtetését követően önállóan irányváltásba kezd.
Kétlépcsős adaptív fényszórórendszer (AHS): az LS fényszórói oldalanként nyolc felső és tizenhat alsó LED-elemből állnak. A kétlépcsős adaptív fényszórórendszer ezen LED-sorok különálló ki-/bekapcsolása révén optimális fényviszonyokat teremt. A rendszer pontosabban képes szabályozni a világítás fényerejét és távolságát, mint a korábbról már ismert Lexus AHS rendszer, így éjszaka a legtöbb helyzetben anélkül haladhat távolsági világítással, hogy elvakítaná a szemből jövőket vagy az LS előtt haladókat, ami jobb látási viszonyokat teremt.
Elülső keresztirányú forgalomfigyelés (FCTA): az FCTA rendszer észleli a Lexus haladási irányára merőlegesen közeledő járműveket, s ezzel képes megelőzni a kereszteződésekben bekövetkező ütközéseket. Az előre tekintő radarrendszert alkalmazó funkció a világon elsőként arra is képes figyelmeztetni a vezetőt, hogy melyik irányból érkezik a kereszteződésbe a másik jármű. A riasztás a vezető head-up kijelzőjén jelenik meg. Ha az LS annak ellenére tovább halad, hogy keresztben jármű érkezik, hangjelzés, valamint a multi-információs kijelzőn megjelenő figyelmeztetés riasztja a vezetőt.
Jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA): az RSA rendszer a kamera és a navigációs térkép alapján azonosítja a közlekedési jelzőtáblákat, majd a head-up kijelzőn és a multi-információs kijelzőn keresztül tájékoztatja a vezetőt. Ezzel csökkenthető annak a valószínűsége, hogy a fontos figyelmeztető vagy tájékoztató táblák elkerülik a vezető figyelmét, és ezáltal biztonságosabbá válik a vezetés.
II. Vezetőtámogató technológiák
Lexus CoDrive fejlett vezetősegítő technológia: a Lexus CoDrive a dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika alapfunkcióit sávkövető asszisztens (LTA) funkcióval egészíti ki, amely a vezető szándékaival egyező kormányzási segédletet biztosít. A kanyargós úton vagy forgalmi dugóban zökkenőmentes vezetőtámogatást nyújtó Lexus CoDrive rendszer tehermentesíti a vezetőt, aki egyértelmű tájékoztatást kap a pillanatnyilag aktív vezetőtámogató funkciókról a head-up és multi-információs kijelzőkön keresztül.
Dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika: a dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika kiemelkedő színvonalú alapvető észlelési technológiát kínál. A széles látószögű észlelésről új, milliméteres hullámhosszon működő radar és a jármű előtti területet szélesebb szögben áttekintő kamera gondoskodik. A rendszer kényelmesebbé is teszi az utazást: elinduláskor és járműkövetés/leszakadás/gyorsítás esetén finoman gyorsít, illetve alkalmazkodik az RSA jelzőtábla-felismerő rendszer által azonosított sebességkorlátozásokhoz.
Sávkövető asszisztens: a sávtartó asszisztens funkció a kormányzásba aktívan beavatkozva képes a sávban tartani az LS-t, amennyiben aktív a dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika. A rendszer a sáv széleit jelző felfestések mellett az LS előtt haladó jármű nyomvonalát is képes lekövetni, így olyankor is támogatást nyújt, amikor a felfestések nem láthatók. Ez különösen hasznos például lassan mozgó, sűrű forgalom esetén, amikor az LS és az előtte haladó jármű között igen csekély a távolság.
III. További biztonsági technológiák
Parkolássegítő fékezés: Az LS kis sebességtartományú féktámogató rendszereit egyetlen közös csomagban egyesítettük, amely hatékonyan mérsékelheti a parkoláskor vagy manőverezéskor előforduló, kis sebességű ütközésekből fakadó sérüléseket és károkat, és segít elkerülni az olyan akadályokat, mint a közelben mozgó járművek, gyalogosok vagy álló tárgyak, például falak vagy köztéri bútorok. Az intelligens akadályelkerülő radar és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő automata fékezés funkcióit a világon elsőként hátsó gyalogosészlelő automata fékezés funkcióval egészítettük ki. Ez az új rendszer hátsó kamera segítségével észleli a gyalogosokat; ütközésveszély esetén pedig riaszt, és működésbe hozza a fékrendszer.
Panoráma kamerarendszer oldalsó távolság és kanyarnézeti funkciókkal: a panoráma kamerarendszert oldalsó távolságot figyelő nézeti kép, valamint kanyarnézeti kép funkciókkal egészítettük ki, így a vezető még könnyebben megítélheti, mennyi hely van járműve körül. Az oldalnézeti kép úgy jeleníti meg az LS kijelzőjén a jármű előtti területet, mintha a Lexus mögött és fölött lebegő kamera mutatná azt. Így könnyebben értelmezhető a jármű két oldalán fennmaradó biztonságos távolság, amikor például keskeny útszakaszon kell elhaladni egy másik jármű mellett. Aktív oldalnézeti funkció esetén a kanyarnézeti kép a jármű kanyarodásának vagy irányváltásának megfelelő oldal felé eltolva jeleníti meg a gépkocsi hátulnézeti képét. Így a vezető könnyen ellenőrizheti, hogy szűk úton végrehajtható-e biztonságosan a balra, illetve jobbra kanyarodás, és elkerülhető, hogy a Lexus felhajtson a járdára.
Multimédia rendszer és Lexus Remote Touch kezelőfelület: az LS új generációs Lexus multimédia rendszere segítségével a vezető teljes körűen vezérelheti a fedélzeti navigációs, audio, médialejátszó és telefonos funkciókat, kezelheti a különböző alkalmazásokat és a klímaberendezést, valamint szabályozhatja és testre szabhatja a legfőbb járműbeállításokat. A rendszer 12,3 colos, nagy felbontású kijelzőjéről gyorsan leolvashatók az információk és grafikák.
A dinamikus hangfelismerő funkció fedélzeti és távoli beszédfeldolgozást igénybe véve pontosabban képes reagálni a szóbeli parancsokra. A rendszerek kézi vezérlésére a Lexus Remote Touch kezelőfelület szolgál. Ennek új, nagyobb, keret nélkül kialakított érintőfelülete az okostelefonoknál megszokott többujjas parancsokat (csippentés, görgetés, elmozgatás, kettős koppintás) éppúgy képes értelmezni, mint a kézírásos adatbevitelt.
IV. A LEXUS LS+
A Lexus a legutóbbi Tokiói Autószalonon bemutatta az önvezető üzemmódban is használható LS+ tanulmányautót, amely minden tekintetben a most kapható sorozatgyártott Lexus LS-ben elérhető technológiákra épül. Az önvezető autók hajnalát elhozó modell érkezését a Lexus 2020-ra ígéri.
A Lexus LS+ modellről készült videó: