Négy év alatt Magyarország eljutott oda, hogy tizedannyi autót köröznek az országban, mint négy évvel ezelőtt. Míg 2014-ben a lopott autók száma még 3562 volt, addig idén (természetesen még nem áll rendelkezésünkre teljes évre vonatkozó adat) az év első négy hónapjában ennek „csak” nagyjából a tizedére, 384-re adtak ki körözést.
A lopott autók számára egyébként folyamatosan, tendenciózusan csökken, az előbb említett 2014-es 3562-höz képes egy évvel később 2318, két évvel később 1482, tavaly pedig már mindössze 1125 autót kerestek a rendőrök.
Az év első harmadában ellopott 384 autót tekintve az ORFK statisztikái szerint kiderülnek elég világos tendenciák, például, hogy milyen márkára utaznak legtöbbször a bűnözők. Ez alapján a legtöbbször Fordot loptak el, míg a képzeletbeli dobogó nem túl dicsőséges fokaira még a Skoda és az Volkswagen fér oda az amerikai gyártó járművei mellett.
Ha a statisztikába bevesszük a motorkerékpárokat is, egy igencsak érdekes dolgot figyelhetünk meg: top 10-es a listán a mára már igazi retrónak számító Simson is, a komoly kis kultusszal bíró motorból tavaly 72-t kötöttek el.
„Tapasztalataink szerint nincs ellophatatlan gépjármű, azonban a tulajdonosoknak érdemes mindent megtenni tulajdonuk védelme érdekében” - fogalmazott az ORFK a penzcentrum.hu portálnak. Sokat segíthet a helyzetünkön, ha van az autónkban a gyári védelem mellett egy plusz, egyéni lopásgátló rendszer is, például kormány-, pedál- vagy éppen sebességváltó-zárak.
Hatékony, mindennél egyértelműbb azonosítója lehet az ellopott autónak az ablaküvegek szélébe belegravírozott rendszám, valamint megkönnyíti a lopott gépjárművek megtalálását a modern, műholdas navigációs rendszerek használata is.